8 דרכים לעשות "מהפכה" במרכז הבדיקות שלכם

מאת: מייקל ו. קופר, מנהל הבטחת איכות ובדיקות בחברת Transamerica

לפעמים גישה ארגונית פופולרית שלפני כמה שנים הצליחה לשפר את היעילות מתקרבת למיצוי האפקטיביות שלה. מרכזי בדיקות (TCoE) הם דוגמה מצוינת לכך. המרכזים מבטיחים ביצועים איכותיים ועקביים, אך מפעלי הבדיקה המסורתיים הללו מתחילים לפנות את הבמה למודלים גמישים יותר.

לאחר בחינת עשרות חברות ברחבי התעשיות השונות, העליתי שמונה המלצות שיכולות לעזור למרכז הבדיקות של הארגון שלכם להוסיף ערך בתקופה זו של שינויים מהירים.

  1. לחבר את איכות היישום לערך הלקוח

    במקום להתמקד רק על QA, מרכזי בדיקות רבים נוקטים בגישה הוליסטית בנוגע ליישום, ובכך תורמים את צד האיכות למחזור החיים של היישום. הבודקים במרכז בדיקות מודרני מוכרחים לפתח הבנה הרבה יותר מעמיקה של היישום כמכלול, ולהיות מסוגלים לחבר בין הפיצ'רים והפונקציות לבין הערך ללקוח. עליהם להתמקד על יצירת איכות בכל היבט של מחזור היישום במקום לעסוק באימות האיכות בלבד.

  2. להפוך לחלק מתרבות ה- DevOps ואג'ייל

    כשחברת T-Mobile קיבלה את ההחלטה לעבור ממודל מפל המים לפיתוח אג'ילי, התפקיד שלי בתור ראש מחלקת הבדיקות והאיכות היה ליצור וליישם אסטרטגיה לביצוע מהפך במרכז הבדיקות שלנו על מנת להתאים אותו למודל החדש. בסופו של דבר, הפכנו את מרכז הבדיקות שלנו למפקדה מרכזית המתאמת את הפעילויות של צוותי Scrum רבים, מטמיעה שיטות עבודה אג'יליות, ומנהלת דוחות ניתוח מפורטים בנוגע לכל היבטי איכות היישום הן בפרויקטים זמישים והן בפרויקטים של מודל מפל המים. מרכז הבדיקות, הפך לגוף המוביל בהטמעת מתודולוגיות ותהליכי עבודה חדשניים בארגון!

  3. מרכזים עבור מסגרות, לא תבניות

    כל מרכז בדיקות מתחיל עם כוונות טובות, אך לאט-לאט שוקע לתוך הבינוניות. הם קורסים תחת תהליכים ותבניות, במקום לפעול כסוכנים של קדמה, איכות ויעילות.

    כשעבדתי על פרויקט בדיקות במערכת של בית חולים מרכזי, גיליתי כי מרכז הבדיקות העסיק כתריסר אנשים שעיקר תפקידם היה להעביר תבניות ודוחות. מרכז שנועד להבטיח מצוינות היה נטול מצוינות, ללא כל דין וחשבון בכל הנוגע לאיכות היישום וללא יכולת ליצור ולשתף שיטות עבודה מומלצות, כלים או שירותי ערך מוסף.

    במסגרת תפקידי, היה עלי להפוך את מרכז הבדיקות מארגון שעוסק בניירת, דוחות ובתבניות למרכז משגשג עם שיתוף מידע, כלים ומסגרות. לאחר מכן, המרכז התקבל במהירות ברחבי הארגון.

  4. לעבוד עם אוטומצייה כמה שיותר

    אוטומציה היא מרכיב חיוני המאפשר השקה מהירה יותר, אך רוב הארגונים עדיין משתמשת בה בעיקר לביצוע בדיקות רגרסיה. על מרכז הבדיקות החדש שלכם לקדם אוטומציה בהיבטי איכות אחרים, כגון:

    • הקצאת סביבות בדיקה
    • תהליך ייצור, איסוף או מיסוך/קרצוף נתוני בדיקה
    • יצירת דוחות ולוחות מחוונים
    • תזמון וביצוע בדיקות
  5. הימנעו מסטנדרטיזציה... למעט בתחום אחד

    באופן מסורתי, מרכזי בדיקות קידמו באגרסיביות את השימוש בכלי בדיקה מתוקננים. לרוע המזל, כשמכריחים צוותים להשתמש בכלים שלא באים להם בטבעיות, התוצאות בדרך כלל לא מוצלחות במיוחד.

    עם זאת, עדיין יש צורך בתחום ספציפי אחד שיכול להפיק תועלת מסטנדרטיזציה: ניהול בדיקות. הצורך לתחזק מקור אחד של אמת לא נעלם בעקבות ההתקדמות של אג'יליות ו-DevOps. בזמן שצוות אג'ייל אחד משתמש ב-Jira בעוד צוות אחר מבצע את הבדיקות ב- HPE ALMאו QASysmphony qTest, היכולת שלכם לסנכרן את המידע עם האב מרכזי (כגון Tasktop או OpsHub) תספק לכם את הנראות הנדרשת לתוך תהליך הבדיקה כולו, ותפשט את הדיווחים ואת האחריות על איכות היישום הכוללת.

  6. פיתוח קהילה של תרגול, שירותים וידע משותפים

    מרכזי בדיקות חדשים צריכים לקחת את נושא האיכות לשלב הבא, וזאת על ידי ריכוז, תיאום ומיכון של היבטים ופונקציות היכולים להועיל לארגון כולו. מאגר משותף של מכשירים ניידים ופלטפורמות, שיטות עבודה מומלצות לאינטגרציה מתמשכת, כלי וירטואליזציה של שירותים, טכניקות אוטומציה תוך כדי הרצה – אלו רק כמה דוגמאות לאופן שבו מרכז בדיקות יכול להפוך את עצמו מגוף אכיפה נוקשה למרכז ידע דינאמי.

  7. קידום תקשורת פתוחה ואורגנית ושיתוף

    כשעבדתי בחברת Fair Isaac וחברת ניתוח הנתונים בחרה לבצע אוטומציה של הבדיקות ו-shift left, התלבטנו כיצד למנף ולהשתמש שוב ברכיבי האוטומציה בקרב הצוותים השונים בצורה הטובה ביותר.לכן יצרנו שולחן עגול וירטואלי, ונפגשנו מדי שבוע. שם הצגנו את מה שעבד לכל צוות, וחלקנו את הלקחים שלמדנו מכל פרויקט. עלות האחסון זולה, ופלטפורמות של שיתוף פעולה כגון Skype ו-Google Hangouts מאפשרות לאנשים להתחבר מכל מקום בעולם, אז למה לא להפוך את מרכז הבדיקות שלכם למרכז וירטואלי של מידע שיתופי, עם סרטוני הדרכה לפי דרישה ודיונים משותפים.

  8. פיתוח כישורים רכים וטכניים חדשים

    בפוסט האחרון שלי, "7 כישורים רכים שכל בודק QA צריך", דיברתי על חשיבותם של כישורים רכים כגון תקשורת והקשבה. אך חשוב גם לדאוג שהכישורים הטכניים של מרכז הבדיקות שלכם יסתגלו לטכנולוגיות חדשות. מודלים חדשים של פיתוח מדגישים את הביקוש לכישורים של מהנדס פיתוח תוכנה בבדיקות (SDET). ועל אף ששום דבר לא יכול להחליף את האינטואיציה ותשומת הלב לפרטים של בודק טוב. כל מרכז בדיקות שמעוניין להישאר רלוונטי בשוק הזה צריך להשקיע בהכשרה ובהעסקת בודקים המבינים לעומק את הטכנולוגיה המודרנית ואת הפיתוחים האחרונים, וכן דיסציפלינות וטכניקות בדיקה ממוקצעות כגון בדיקות ביצועים ואבטחה.

דברו איתנו
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    קריית עתידים תל אביב | 03-7666800

    info@ness-tech.co.il