7 כישורים חדשים שכל בודק QA צריך

מאת: מייקל ו. קופר, מנהל הבטחת איכות ובדיקות בחברת Transamerica

כישורים טכניים והיכולת לשוחח עם מהנדסים הם חשובים, אך כישורים רכים חשובים גם הם. מיומנויות אלו, שמומחי בדיקות QA ומנהלי גיוס בדרך כלל מתעלמים מהן, יכולות להפוך צוות רגיל לצוות מנצח, או לחלופין, להפוך את העבודה עם אנשים שהם דווקא מקצועיים ומוסמכים לסיוט מתמשך.

אז מה הם הכישורים הרכים העיקריים שעליכם לפתח אם אתם רוצים להישאר בתחום ה-QA? לחלופין, מהם הכישורים שכל מנהל גיוס צריך להתמקד בהם? הנה רשימה קצרה של כישורים חשובים שבדרך כלל לא מתייחסים אליהם במקצוע ה-QA.

  1. לדעת לשאול את השאלות הנכונות, ומתי לשאול אותן

    בעולם ה-QA, כל פרויקט הוא עולם במלואו, כך שלא משנה כמה פעמים עשיתם את זה בעבר, כדאי להתחיל עם שאלות רקע לטובת הבנה לוגית טובה יותר של המהות והמטרה של המוצר/פרוייקט:

    • באיזו תדירות הולכים להשתמש ביישום הזה?
    • מיהם לקוחות הקצה?
    • מהם זמני השיא של השימוש?
    • מה הדפדפן/החומרה/מערכת ההפעלה הנפוצים ביותר?

    אם תגלו שהמערכת הנבדקת משמשת לתעבורת קניות בחגים, יהיה הגיוני להתמקד יותר בבדיקות לחץ וביצועים. אבל אם היישום שלכם עוסק בנתונים רגישים, עליכם להוסיף בדיקות אבטחה לתוכנית. אם רוב הלקוחות משתמשים רק בסוג אחד של דפדפן כדי לגשת ליישום, תוכלו לחסוך בזמן אם לא תוסיפו דפדפן נוסף לבדיקות.

    היכולת לשאול את השאלות הנכונות היא חיונית לכל מי שעובד ב-QA, במיוחד במעלה הסולם בדרך לתפקיד ניהולי, שם ההחלטות שלכם ישפיעו על איכות היישום באופן ישיר.

  2. לדעת להקשיב

    הקשבה היא מיומנות, ובמהלך הקריירה שלי פגשתי מעט אנשים שמסוגלים להקשיב בלי להתפרץ, ובאמת לשמוע את מה שהאדם השני מנסה להגיד. בתחילת הקריירה שלי פגשתי מנהל בכיר שהיה לו ניסיון בפיתוח תוכנה, וגם שירת ככומר בכנסייה קטנה. השילוב בין כישורי הקשבה וחוש טכני חריף העניק לו יכולת נדירה למצוא את הפגמים ולזהות אזורים בעלי סיכון גבוה רק על ידי כך שהקשיב למהנדסים שתיארו את גישת התכנון והפיתוח שלהם.

    מיותר לציין שהוא טיפס בסולם במהירות. העסקתי אותו בשלושה ארגונים שונים בהם עבדתי במהלך השנים, ואני עדיין מחשיב אותו לאחד ממומחי הבדיקות הטובים ביותר שאני מכיר.

  3. לדעת להתמקד במה שמעניין את מקבלי ההחלטות בארגון... ולשכוח מהשאר

    אף אחד לא אוהב ישיבות, וישיבות QA יכולות להיות גרועות מכל. בתור מנהלי QA, עליכם להיות מסוגלים להמיר את שפת ה-QA למידע שרלוונטי לארגון. לכן, יש לגנוז את המצגת עם 30 השקופיות: במקום זאת, הכינו שקופית אחת שמדברת על הסיכונים העסקיים ולוחות הזמנים למסירה. באופן זה תוכלו להעביר את המידע בשפה שמקבלי ההחלטות מבינים, והם יעריכו את המאמצים וההישגים של הצוות הרבה יותר.

  4. לדעת להסתדר עם אחרים

    אינספור כתבות נכתבו על החשיבות של שיתוף פעולה בצוות על ידי עריכת פגישות שוטפות פנים מול פנים, אירוח מפגשים יומיים בעמידה, ושימוש בשיחות ועידה בווידאו והודעות מיידיות כדי לחבר בין צוותים באתרים מרוחקים. אלה רעיונות מצוינים לקידום שיתוף מידע ואינטראקציות.

    עם זאת, גם הכישורים הבינאישיים של חברי הצוות שלכם חיוניים להצלחה. ערכו של אדם שמסתדר עם אחרים, שניתן לגשת אליו, שקל להזמין אותו לארוחת צהריים או לשיחה במטבחון, גבוה יותר מכל תהליכי התקשורת המבוססים ביותר.

  5. לדעת להתמודד עם כוחנות

    במשך השנים, הופתעתי לגלות את היקף ההתנהגות הכוחנית בעולם ה-QA. אני מדבר על מצב שבו מקבלי ההחלטות בארגון מפעילים לחץ אדיר על צוותי ה-QA כדי שיעמדו בזמנים, מה שנגרם בין השאר משום שמחלקת ה-QA היא בדרך כלל השער האחרון לפני שחרור הפיצ'רים החדשים והנחשקים. המיומנות החשובה כאן היא לדעת מתי לעמוד על שלך ולנהל משא ומתן, במקום להיכנע ללחץ ולהתחייב ללוחות זמנים בלתי אפשריים.

    כשמחלקת ה-QA לא מרגישה בנוח לשחרר פונקציונליות של יישום כפי שהיא, ניתן אולי לשנות את ההיקף, ולדחות כמה פיצ'רים לגרסה הבאה. תמיד יהיו דד-ליינים, ותמיד יהיו אנשים שחושבים ש-QA הוא שלב לא חיוני. לפיכך, כל מנהל QA מוכרח ללמוד להתמודד עם "כוחנות" בלי להתפשר על איכות היישום.

  6. לדעת לנהל את זמנכם באופן יעיל

    בימינו, זמן ההגעה לשוק (TTM) הוא הדבר החשוב ביותר, ולכן בודקים רבים מוצאים את עצמם במצב שבו הם בקושי מצליחים לעמוד במשימות הדחיפות ביותר. בניסיון לעמוד בקצב, הם עלולים להזניח משימות אחרות שעדיין צריך לבצע, כגון עדכון בדיקות רגרסיה ובניית תרחישי בדיקה.

    התארגנות ותכנון מראש יכולים לחסוך לכם שבועות במחזור החיים של הפרויקט. יש כמה ספרים טובים העוסקים בנושא של ניהול זמן. אם אתם מתקשים להתמודד עם המצב, קראו אחד מהם J.

  7. לדעת לסמוך על שיקול הדעת והאינטואיצייה שלכם

    לא משנה אילו ציונים קיבלתם בבית ספר להנדסאים, וכמה מהר אתם לומדים טכנולוגיות וטכניקות חדשות, לפעמים, אין תחליף לאינטואיצייה של הבודק – וזה משהו שבא רק עם הניסיון. בתור מנהלי גיוס, אם יש לכם מועמדים סקרנים, עם תשוקה לחקור דברים לעומק ויכולת אינטואיטיבית לגלות את שורש הבעיה, לפעמים עדיף להתעלם מהכישורים הקשיחים שחסרים בקורות החיים שלהם. בטווח הארוך, הם עשויים לתרום יותר לצוות שלכם מאשר מישהו עם רשימה מרשימה של כישורים טכניים.

דברו איתנו
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    קריית עתידים תל אביב | 03-7666800

    info@ness-tech.co.il