איך הענן משנה את תפקידם של מנמ"רים

לענן יש השפעה קולוסאלית על מחלקת ה- IT – ראשית, הוא שינה את האופן בה היא עובדת ומה היא יכולה להשיג. וההשפעה שלו על תפקידם של מנמ"רים כיום אינה פחות משמעותית

מאת: ג'ייסון ספרפאני, עיתונאי בפורטל ה-IT SearchCIO

האתגר הגדול ביותר של דיק הרמנס הוא לשרת מחלקה עסקית עם "תיאבון שלא יודע שובעה למוצרים ופיצ'רים חדשים", לפי הגדרתו. הכלי להתמודדות עם האתגר הזה: מחשוב ענן. "הציפיות שיש לכל עסק עבור ספק שירותי ה-IT הן עצומות" הוא אומר. הרמן הוא סגן נשיא לענייני מחקר ופיתוח בחברת Voxbone, ספקית שירותי תקשורת בבריסל, בלגיה. "והסיבה שיש את הציפיות הללו היא שעסקים רואים מה אפשרי בחוץ – והם רואים הרבה חברות חדשות צומחות וספקי ענן שיכולים להוסיף ערך רב".

בחברת Voxbone אין אדם אחד שהוא המנמ"ר: הרמן ומנהל התפעול הראשי מכוונים ביחד את פעילות ה-IT. זה חלק מהעבודה שלו. החלק האחר הוא לתכנן ולפתח את שירותי הליבה של החברה, הכוללים שיחות טלפון ושיחות וועידה המבוססים על אינטרנט. הענן, מסיר ממחלקות IT הרבה מתפקידי הניהול שהיו אחראים להם בעבר ומפנה אותם להתמקד ביוזמות עסקיות. "הרבה דברים הוצאנו מצוותי הליבה של ה-IT כי עדיף שהכישרונות שם ישמשו למשהו שדורש באמת ידיעה עמוקה של העסק", אומר הרמנס. החברה שלו מסתמכת על צירוף של ספקי תשתית ענן ציבורית, אפליקציות ענן, וענן פרטי שנבנה בטכנולוגית קוד פתוח.

מי הלקוח האמיתי שלכם?

בובי קמרון, אנליסט בחברת Forrester Research, אומרי כי המושג 'ספק שירות עסקי' הוא הגדרה הגיונית של תפקיד המנמ"ר כיום – מנהל שמספק לעסק את השירותים שהוא זקוק להם כדי לתפקד. בחברות בוגרות יותר, לטענתו, אימצו את הענן כסביבת המחשוב העיקרית שלהן כי הוא מאפשר להם להתמקד בעסק. הוא זוכר ריאיון שהוא ערך עם מנמ"רים עבור סקר שחברת Forrester ביצעה לאחרונה. "כששאלנו מנמ"רים בחברות המצליחות ביותר 'מי הלקוח שלך', הם הזכירו את הלקוחות החיצוניים. כשדיברנו עם מנמ"רים בחברות ש"מפגרות מאחור", הם אמרו שהמשתמש הפנימי בארגון הוא הלקוח שלהם. וזה חלק מהשינוי הזה".

מחקרים אחרונים מתארים במספרים את השינוי בתפקיד המנמ"רים. כך למשך, IDG מצאה ש-71 אחוזים מהמנמ"רים נפגשים ישירות עם לקוחות חיצוניים, ו-58 אחוזים מצפים לנהל יותר אינטראקציה עם לקוחות בשנה הבאה. רוב מוחץ, 88 אחוזים, רואה את תפקיד המנמ"ר כתפקיד שהופך ממוקד יותר בטכנולוגיות דיגיטליות וחדשנות.

האפקט של הענן על תפקיד המנמ"ר כיום

מחשוב ענן זוכה לפריחה עצומה בשנים האחרונות. דוח של Forrester משנת 2017 מצא כי 48% מכלל המנמ"רים שמקבלים החלטות תשתית השתמשו בפלטפורמות ענן מחמישה או יותר ספקי ענן ציבורי. הסיבות לכך היו הצורך להחזיק באופציות חילופיות כדי לשמור על הדאטה במקרה שאחד מספקי הענן קורס, וכן רצון כדי לקבל ביצועים טובים יותר עבור עומסי עבודה מסוימים, או לנצל אפליקציה או שירות עסקי שזמינים אצל ספק אחד אבל לא אצל אחר.

מנמ"רים כאלה, אומר קמרון, מבינים שהענן הוא הכלי הטוב ביותר להגיע לערך נוסף לעסק. לא רק כי יש לו את כוח המחשוב ליוזמות עסקיות חדשניות ושונות, אלא גם כי אין צורך לבדוק את יכולות התשתיתכל הזמן.

"במידה מסוימת, זה עוזר לך להתמקד שוב במיומנויות הליבה שלך", אומר טוני ארקדי, מנמ""ר במשרד האוצר האמריקאי. כשמנמ"ר מנהל מרכז דאטה מסורתי, "אתה מנהל את מערכות האחסון שלך. וכל העת צריך להתעסק בשאלות כמו-האם יש לי גמישות , האם אני צריך יותר נפח במרכז הדאטה? האם התנאים הפיזיים טובים? ועוד. זה לא IT. זו הסחת דעת ממיומנויות הליבה שלך. וכשאתה למעשה עושה לה מיקור חוץ לענן, לא אכפת לך כבר מהדברים האלה. לא אכפת לי אם הענן מקורר היטב או לא. זה לא חישוב שאני צריך לעשות".

דברו איתנו
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    קריית עתידים תל אביב | 03-7666800

    info@ness-tech.co.il