דרושות: מיומנויות חדשות להצלחה בעידן הענן

כשמחלקות IT מסתגלות לענן, מנהלים עשויים להזדקק למיומנויות חדשות כדי לגרום לארכיטקטורות של מחשוב ענן לעבוד היטב

מאת: ג'וזף פוראן, מנהל IT בעמותת FSW

ככל שדברים משתנים, כך הם נשארים אותו הדבר.

אין ספק שטכנולוגיות מחשב ענן הציגו דרכים חדשות לספק ולנהל שירותי IT. מנהלי IT רבים, מצידם, מודאגים לגבי המוכנות שלהם למעבר הזה. האם יש להם את הכישורים הטכניים לבצע את עבודת הארכיטקטורה הזו? אילו מיומנויות IT צריך כדי לשרוד בעולם החדש והמופלא הזה?

הנה סקירה מהירה של המיומנויות החיוניות ביותר שמנהלים ואדמיניסטרטורים של תשתיות ומערכות צריכים לפתח על מנת להשתמש ולנהל ארכיטקטורת ענן באופן יעיל:

  • אוריינות פיננסית
  • כישורי ניהול וכישורים בין אישיים
  • מיומנויות משא ומתן
  • מיומנויות ניהול תהליך
  • הבנת שוק
  • כישורים טכניים

אוריינות ותחכום פיננסי

אוריינות פיננסית דורשת כיום שמנהלי IT יעשו יותר ויוציאו פחות, ותחכום פיננסי הוא מפתח חשוב כדי לחסוך בהוצאות. יישום של פתרון מייל מבוסס ענן, למשל, עלול להיראות יקר יותר מתחזוקת מערכת קיימת, אבל כשלוקחים בחשבון תכנות זדוניות, הגנה מספאם, הוצאות ארכיון וכן הלאה, מבינים שמקבלים ROI טוב יותר בטכנולוגיית הענן. בלי הבנה פיננסית כזו מנהל עלול לקבל החלטות מרכישה גרועות ולעצור את המומנטום קדימה של החברה.

כישורי ניהול וכישורים בין אישיים

כישורים בין אישיים הם דבר קריטי. האמירה: "זה לא מה שאתה יודע, זה את מי אתה מכיר" נכונה מאד בתפקיד ה-IT שלכם. בלי קשרים והסכמה מבעלי עניין, פרויקטים נושאי סיכון ידחו וניסיונות לשמר או לגייס כישרונות יכשלו.

בנוסף, לא משנה כמה טובים הכישורים הבין אישיים של מנהל זה או אחר, הקונפליקט הוא בלתי נמנע. הצוות יכול להחזיק בדעות שונות מאד זה מזה ולהתנגד לכיוון חדש. מנהל חזק חייב להביא את כל הקונפליקטים לסיום בכך שיהיו לו את העובדות הנכונות, יכולת השכנוע, והכישורים הבין אישיים לקשור את כל הקצוות ולהניע תהליכים של אימוץ ענן וטכנולוגיות חדשות, כמו גם מעבר למתודלוגיות עבודה גמישות השונות מהעולם המסורתי.

משא ומתן

מנהל טוב חייב להבין שהסכמי רמת-שירות, (SLAS) ביצועי מינימום, עלויות וגורמים אחרים ביישום פתרון ענן דורשים משא ומתן. מנהל שמכיר את עולם הענן, מגיע לשולחן המו"מ מוכן עם מידע לא רק על הדרישות של העסק שלו אלא גם על מה שמציעות חברות אחרות עם יכולות הבנה טובות של עולם זה. החלופה למיומנויות אלו היא לקיחת גוף חיצוני שמומחה באופטימזצייה וביכולות השוואת עלויות מול ספקי הענן.

ניהול פרויקטים

אחרי שהקונפליקטים נפתרו והפרויקט יצא לדרך, מנהל חייב גם להבין את התהליכים העסקיים. אם מחלקת ה-IT שלכם עובדת לפי מתודולוגיות מבוססות כמו ITIL או MOF יישומו של פרויקט ענן דורש שתעבדו לפי התהליכים והמתודולוגיות אשר מתאימות לסביבה חדשה זו.

כדי שפרויקט ענן יצליח יש צורך בניהול שינויים, ניהול רמת השירות וניהול קונפיגורציה מתאימים. מנהלי IT צריכים להבין גם איך לשלב את ארכיטקטורת הענן בתהליכים העסקיים, כך שהיא תהפוך חלק אינטגרלי מהעסק. כדי לשלב ענן בהצלחה בעסק, לפיכך, יש צורך שלמנהלים המובילים את הפרויקט תהיה הבנה יסודית של מתודולוגיות ניהול פרויקטים ושהם ילמדו על שלבי הפרויקט השונים: איך לזהות בדייקנות סיכונים ומשאבים, איך לתכנן ציר זמן מדויק, ואיך להעמיד ציפיות מתאימות במסגרת מחזור החיים של ניהול הפרויקט.

הבנת שוק

בכל צעד בדרך ההנהלה צריכה להסתכל על השוק כדי לוודא שהיא מקבלת החלטות נבונות. מנהל מצליח שוקל ממי וכיצד לרכוש שירותים . מנהל צריך להיות מוכן עם אסטרטגית יציאה מהסכם מול ספק כושל וחייב לוודא שיש לו בעלות על הדאטה, על הקוד, ועל היכולת להעביר דאטה. מנהלים חייבים להבין את הסיכונים והמציאות של כישלון – כולל אובדן דאטה, כשלי פרטיות וצרות רבות שאפשר וצריך להימנע מהן.

יכולות טכניות

מכיוון שהענן נראה כמו מודל שפשוט צריך ללחוץ על המתג והוא מתחיל לעבוד, קל להתעלם מההיבטים הטכניים שלו. השאלה האם מוצר מסוים יעבוד בעסק מסוים לא נוגעת רק לטכנולוגיה שפוגשת את הצורך העסקי. מנהלים חייבים להבין איך טכנולוגיות חדשות ישפיעו על טכנולוגיות קיימות ולהבין כיצד לשלב אותם במידת הצורך, איך לשנות טכנולוגיות במידת הצורך, ומתי פשוט להפסיק פרויקט. בקיצור, מנהלי IT בהחלט צריכים לשמר ולעדכן את ההבנה הטכנית שלהם בעולם הענן.

לסיכום

בתקופה שבה מחשוב ענן משנה את הנוף של שירותי IT , זהו זמן של שינויים משמעותיים עבור מנהלים. כדי להצליח, מנהל חייב להוסיף כלים לערכת המיומנויות שלו, לחדד את המיומנויות הקיימות ולהסתגל לפרדיגמות חדשות. התעלמות מהשינוי הזה גורמת למנהלים להישאר שאננים בתקופה של תהפוכות, להחמיץ הזדמנויות, ובסופו של דבר להזיק יותר מאשר להועיל..

דברו איתנו
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    קריית עתידים תל אביב | 03-7666800 | וואטסאפ: 054-5977779

    info@ness-tech.co.il