הדרכות והטמעות

חטיבת ההדרכות וההטמעות של נס מעמידה לרשות לקוחותיה את שיטות ההדרכה המתקדמות ביותר, החל מהדרכות פרונטאליות, אישיות או קבוצתיות, דרך לומדות ופתרונות E-Learning ועד לשילוב אמצעי שיתוף והעברת ידע מתקדמים.

הדרכה בארגון כצורך עסקי

אחד מנכסיו המרכזיים של הארגון הוא המידע שצבר ובהתאם לכך אתגרו המשמעותי הינו בשימור אותו המידע והפצתו בארגון.

אחד מנכסיו המרכזיים של הארגון הוא המידע שצבר ובהתאם לכך אתגרו המשמעותי הינו בשימור אותו המידע והפצתו בארגון.

תהליך ההדרכה והלמידה בארגון הינו תהליך מתמשך שמטרתו לשמר ולהעשיר את הידע הארגוני ולהפוך אותו לידע שימושי עבור עובדיו. עובד לומד הינו נכס לארגון וההדרכה הינה צורך דינאמי, עליה להשתנות ולהיות מותאמת עבור כל עובד ועובד, בכל נקודת זמן ובכל תפקיד אליו יתפתח בעתיד.

היותה של נס חברת שירותי תוכנה בינלאומית ומעורבותה במאות פרויקטים לאורך השנים, העניקו לה ידע מעמיק וניסיון מעשי נרחב שהולידו את מערך ההדרכה המקצועי של נס שפועל כיום במגוון ארגונים - מחברות קטנות ועד לארגוני ענק.

תהליך הדרכה באשר הוא, גורר אחריו שינויים רבים בארגון. לחטיבת ההדרכות של נס ניסיון רב ומגוון בבניית תכניות לניהול השינוי, מוכנות ארגונית, טיפול בהתנגדויות וליווי ארגונים לאורך התהליך כולו.

היכרותה המעמיקה של החטיבה את המגזרים העסקיים והציבוריים השונים והבנתה את ליבת העסקים והעשייה של כל אחד מהם מהווים ערך מוסף משמעותי שהחטיבה מעמידה לרשות לקוחותיה.

הודות ניסיון רב השנים ולהבנה עסקית זו,  יש לחטיבת ההדרכה מאות סיפורי הצלחה במגזרים העסקיים והציבוריים השונים, אשר מושתתים על שיפור התחרותיות והיעילות של כל אחד מהלקוחות.

לחטיבת ההדרכה מגוון תחומי התמחות:

• מכללת נס

• מתודולוגיות הטמעה והדרכה בעולמות ה-SAP

• הטמעת מערכות מיקרוסופט (OFFICE) ומערכות מחשוב ייעודיות

• בית ספר לשירות ותמיכה

• מכללה ארגונית

• ייעוץ למנהלי הדרכה

• מיומנויות "רכות" אישיות ובינאישיות

• פיתוח מערכות למידה מקוונת

• מערכת למידה LMS בארגון

 

מכללת נס

מכללת נס הינה מרכז הדרכה המתמחה בהכשרה טכנולוגית ניהולית לעולם ההייטק. המכללה מתמחה בהדרכת מערכות מידע וטכנולוגיות למידה ומקיימת קורסי הסמכה טכנולוגיים למגוון יצרניות התוכנה והחומרה הבינלאומיות, עבור ארגונים וקהל ציבורי, כגון: Microsoft ,SAP ,CISCO ,ISTQB ועוד.

חטיבת ההדרכות וההטמעות ומכללת נס "משלבות ידיים" בתחום הפיתוח וההדרכה בארץ ומספקות רמה גבוהה של מקצוענות, חדשנות טכנולוגית ושירות ללקוחות.

למידע נוסף לחץ כאן>>

 

תחומי פעילות חטיבת ההדרכות וההטמעות

מתודולוגיות הטמעה והדרכה של עולמות ה- SAP

חטיבת ההדרכה של נס הינה השותף המוביל והראשון בישראל בתחום הטמעות מערכות ה- SAP. החטיבה מהווה זרוע הדרכה רשמית של חברת SAP בישראל, המורשה להעביר את הקורסים הרשמיים של SAP עבור חבילות הפתרונות SAP Business Suite המיועדים לארגונים גדולים.

למערכת SAP מתודולוגיה מובנית להדרכת הפתרונות הנקראת - ASAP המכתיבה שלבים מובנים בניהול פרויקט הדרכה ואת שיטות עבודה.

בחטיבת ההדרכות של נס משלבים מתודולוגיה זו יחד עם מתודולוגיות נוספות שפותחו בחטיבה:

Transparency Organizational Change -TOC - הדרכה והטמעה תוך מזעור התנגדויות הנובעות כתוצאה משינויים בשיטות עבודה מוכרות.

 Training Modules Method - TMM - הדרכה והטמעה על פי סלי ידע, המותאמים למטלות הנגזרות מצרכי העבודה היומיומיים של כל עובד בארגון.

 

הטמעת מערכות מיקרוסופט (OFFICE) ומערכות מחשוב ייעודיות

הטמעת מערכות LYNC ,Office ומערכות מחשוב ייעודיות, מהוות אתגר ארגוני מדרגה ראשונה. מדובר בסביבות עבודה בעלות ממשק עבודה חדש לכלל המשתמשים בארגון והאתגר הינו הטמעת המערכת בהצלחה ככלי עבודה נגיש, ידידותי ומקצועי בכל משתמשי הארגון. הצלחת פרויקט מסוג זה נמדדת במידת ובהיקף השימושיות כמו גם בהרחבת הפעילות והשימוש בארגון לאורך זמן.

לצורך הטמעה מיטבית של פתרונות מסוג זה  ומתוך אילוצי הארגון יש לחטיבת ההדרכה יכולת להציע ללקוחותיה מודל למידה דינמי המורכב מ- 4 מרכיבים, אשר מותאמים באופן פרטני ואישי לארגון ומוודאים הטמעה אפקטיבית לאורך זמן:

• למידה עצמית - למידה נתמכת באמצעות כלי למידה מתוקשבת בצורה אישית.

• למידה מתווכת - למידה עצמית המסתייעת בחונך / מטמיע.

• למידה מודרכת - הדרכה פרונטאלית בקבוצה או פרטנית המועברת בצורה מסורתית.

• למידה תומכת - תמיכה אפליקטיבית טלפונית.

בית ספר לשירות ותמיכה

"שירות" מהווה צורך הכרחי לכל ארגון בשוק תחרותי ומשתנה. ככזה "שירות" הוא מיומנות הנשענת על כלים וטכנולוגיה, ודורשת רכישה, התנסות, תרגול ופיתוח.

החשיבות של הכשרת נותני השירות בארגון, פנימה והחוצה, היא בשילוב מיומנות ומתודות מעשיות לתפקוד יומיומי אפקטיבי בשילוב מיומנויות טכנולוגיות. ההכשרות בנויות במדרג מתפתח ומשתכלל במודל ספירלה, הנשען על למידה, ניסיון מצטבר ותכנים קודמים, תוך התאמה לרמות מיומנות עולות: מקצוען, אומן ורב-אומן.

תפיסת הדרכה לנותני שירות בשילוב תמיכה המעניקה לארגון מעטפת נוספת, המאפשרת הדרכה "ללא תפרים", תוך גישור על פערי הדיסציפלינות השונות, כך שההדרכה  מאפשרת תהליך קוהרנטי, רציף, מחובר לליבת העשייה הארגוני ומותאם צורכיו האמיתיים של הארגון.

מכללה ארגונית

חטיבת ההדרכות בנס זיהתה את הצורך הגובר במתן שירותי הדרכה במודל כולל הנותן מענה מקיף לארגונים בעולמות פיתוח וניהול ההדרכה.

מכללה ארגונית מהווה נקודת מפגש לניהול הידע הארגוני ומעניקה למקבלי ההחלטות בארגון פתרון בראייה כוללת ומקיפה, המאפשר לתכנן, לנהל ולתפעל את תוכנית הדרכה והכשרה כחלק מדרך החיים של הארגון, ולמעשה לשמש כמנוף אסטרטגי לצמיחת הארגון.

במסגרת השירותים של המכללה הארגונית מוצעים 3 מרכיבים מרכזיים:

• תשתית טכנולוגית - פלטפורמת ניהול למידה

• תשתית דידקטית - גיבוש ממשק משתמש, תפישת הדרכה

• תשתית תוכן - הזנת חומרים ופיתוח חומרי הדרכה

ייעוץ למנהלי הדרכה

תפקידו של מנהל ההדרכה הופך עם השנים למורכב יותר. מנהל ההדרכה חייב לראות את הצרכים הארגוניים הנוכחיים כמו גם את צרכי הארגון בעתיד. תפיסת תפקיד מנהל ההדרכה בארגון מחייב אחריות להתוויית דרך, תרבות ארגונית ואסטרטגיה.

חטיבת ההדרכה מציעה שירותי יעוץ וליווי אישי למנהלי ההדרכה והפיתוח הארגוני, במטרה למנף את תפקידו מול יעדי הארגון. שירות זה מבוסס על הנסיון הרב שנצבר לאורך השנים בליווי מאות ארגונים ומנהלי הדרכה, בהתוויית תהליכי ההדרכה מתודולוגים, החל מתפישת תפקיד מנהל ההדרכה, מקומו בארגון כמקבל החלטות, דרך תכנון עסקי ואפקטיבי של עולם ההדרכה והפיתוח הארגוני ועד לתפעולו בצורה יעילה וצומחת, אשר תורמת ומתממשקת ליעדיו העסקיים של הארגון.

מיומנויות "רכות" אישיות ובינאישיות

בעולם בו ההון האנושי הוא המפתח להצלחתו של הארגון, חטיבת ההדרכה של נס רואה חשיבות גבוהה בפיתוח אישי ומקצועי נוסף של עובדי הארגון ומנהליו.  אנו מתמקדים בפיתוח מיומנויות אישיות ובינאישיות הנדרשות לעובדים ומנהלים בארגון מודרני.

כל ההכשרות והסדנאות מועברות על ידי צוות מיומן בכל הדיסציפלינות. ההכשרות מועברות כסדנאות, ומבוססות על למידה פעילה, תרגול בצוותים והתנסות עצמית. כל אלו מתבססים על עולם התוכן המקצועי והעסקי של המשתתפים ומתוך מטרות הארגון.

פיתוח מערכות למידה מקוונת

מערכות ללמידה מהוות חלק מהמהפכה הטכנולוגית בלמידה בכלל, ומנוף לקידום חדשנות משולבת תקשוב בפרט. ההצלחה של הלמידה המקוונת תלויה בתמהיל נכון בין טכנולוגיה ומתודולוגיות הדרכה. בהיבט של הטכנולוגיה, חייבת להיות היכרות מעמיקה עם המערכת אשר באמצעותה מתקיימים הקורסים/השיעורים המקוונים. בהיבט של מתודולוגיות, חיוני לחשוף את המדריכים לשילוב הטכנולוגיה ופתרונות הדרכה נוספים, על-מנת לקדם שיטות הדרכה חדשניות.

לחטיבת ההדרכה של נס ניסיון עשיר בהטמעת תהליכים של למידה מקוונת מתוך שילוב מנצח של התפישות השונות ובהתאמה למטרות הארגון הלומד.

מערכת למידה  LMS בארגון

Learning Management System-  LMS - הינה מערכת תוכנה ההופכת את תהליך ניהול הלמידה לתהליך אוטומטי וחכם.

 

מערכות LMS מאפשרות:

 * רישום של לומדים, מעקב אחר קורסים ומעקב אחר תוצאות למידה של לומדים.

* הפקת דוחות לדרג המנהל את ההדרכה או הידע בארגון.

* מעקב אחר כל סוגי ההדרכה החל ממערכות הדרכה מסורתיות מבוססות כיתה, דרך מערכות הדרכה ממוחשבות מבוססות תקליטור וכלה במערכות WBT.

חטיבת ההדרכה של נס  מציגה במסגרת תחום זה תפישה כוללת ומקיפה של “ארגון לומד” המיושמת בפלטפורמת ה-LMS השונות.

​למידע נוסף - Info@Ness-tech.co.il

 

כתבות ומאמרים:

חמש מגמות Elearning שעליכם להכיר

מגמות המפתח ב- 2017

מהי אסטרטגיית הלמידה שלכם

עשרת הטיפים המובילים ללמידה דיגיטלית מוצלחת

עוד בנושא...

עוד פרסומים בנושא אשר עשויים לעניין אותך