בדיקות והבטחת איכותMenu

בדיקות, IoT ומה שביניהם

​לפני מספר שנים כאשר היינו מטמיעים פתרונות למחזור חיי תוכנה (ALM) בארגונים תוך הכנה והכנסה לתודעת בעלי התפקידים בארגון שמעגל ה-SDLC ו-ADM בארגון ייקח את הארגון העסקי לשלב הבא בהתפתחותו.

שיטות אג'יליות, DevOps וכלים התומכים בתהליכי פיתוח, תשתיות ו-QA הפכו את ארגון הפיתוח לגורם המשפיע ביותר על חיי הארגון העסקי. ארגון ה-IT ופיתוח בפרט הפך להיות חלק בלתי נפרד מהארגון ולא עוד השקעה צדדית.

גם "עולם התקלות" (Bugs) עבר מתיחת פנים משמעותית. המודעות לתקלות ואף המודעות לתקלה בודדת שמשפיעה באופן ישיר על עסקי הארגון עלתה מאוד בקרב מקבלי החלטות בארגון ולא רק מנהלי פיתוח, QA או IT. אחת הדאגות של המנהלים בכל הרמות היא השאלה של איך ניתן למנוע את התקלה הבאה ולחזות אותה בטרם התרחשותה.

תהליכי ניידות (Mobility) ומוצרים דיגיטליים חדשים נכנסים לחיינו כל יום, מריבוי חיישנים (סנסורים) הסובבים אותנו, ועד לסניפי בנק דיגיטליים הנותנים מענה מקצה לקצה לכלל האוכלוסייה, ולא רק לצעירים היותר טכנולוגיים.

ככל שנתקדם בכיוון הזה, נדרש ע"י ההנהלה של הארגון לעליית מדרגה ברמת סמך הלקוחות במערכות הארגון, הן במרחב הפיזי והן במרחב הדיגיטלי.

כבר מספר שנים שאנו משקיעים מאמצים בפיתוח שיטות ופתרונות המותאמים ללקוחותינו בעולמות של QA, פיתוח בדיקות אוטומטיות, ALM ו-DevOps. ניסיון שצברנו במהלך השנים תומך באופן ישיר במהפכה הדיגיטלית של הארגון העכשווי ובעליית רמת הסמך במערכותיו ע"י הלקוחות.

לדוגמה, בעבר הלא רחוק רוב הבדיקות של מערכות זמן אמת בוצעו בחברות הייטק מהשורה הראשונה ותעשיות ביטחוניות. לא עוד. כבר היום IoT (עם ריבוי הסנסורים שלו ואיסוף מתמיד של מידע לטובת שיפור השירותים שאנו מקבלים מהארגון) שנכנס בצעדי ענק לחיינו מצריך כמעט מכל ארגון עסקי לתת מענה לממשקים החדשים שנוצרו או יוצרו בקרוב מאוד מול לקוחותיו.

יכולת של הארגון לחזות את הממשקים החדשים ולתת להם מענה איכותי לפני מתחריו עלולה להשפיע באופן ישיר על עתידו בשוק. ריבוי הסנסורים שמהווה בסיס לפתרונות IoT מדגיש את הצורך בבדיקות של כלל הרכיבים ותהליכים מקצה לקצה. תהליכים החדשים לצד תהליכים "הישנים" יעלו את המורכבות (Complexity) של הבדיקות ומציאת פתרונות יצירתיים ונתיבים הנכונים לבדיקות יהוו אתגר עבורנו. אנו נדרש לתת פתרונות המשלבים את הניסיון ושיטות שפיתחנו לאורך שנים ע"מ לתת מענה אופטימלי ללקוחותינו.

הארגון שלא יאמץ את היכולות החדשות, עלול למצוא את עצמו מאחור, וזאת מאחר שאנו חשים את הגל הקרוב הבא: דרישה לשילוב של פתרונות בינה מלאכותית (AI) לשליטה ובקרה על פתרונות IoT ומערכות הארגון לטובת מציאה ומתן המלצות לפעולה המתאימה ביותר.

זה קורה עכשיו והפעם אין צורך בנדידה במדבר במשך 40 שנה.


מחבר המאמר: ויטלי מנסקי, מנהל תחום בדיקות תוכנה,
V-Ness

 

עוד בנושא...

עוד פרסומים בנושא אשר עשויים לעניין אותך