סיפורי לקוחMenu

מערכת בתי המשפט בחרה בנס טכנולוגיות להקמת מערכת ניהול תיקים כלל ארצית ללא נייר, על מנת לאפשר תיוק אלקטרוני של תיקים משפטיים

נט המשפט- מערכת ניהול תיקים כלל ארצית

​במהלך שאפתני, ראשון מסוגו בעולם, החליטה מדינת ישראל בשנת 2003 להקים מערכת ללא נייר, כלל ארצית, לבתי משפט.
מטרת ההחלטה היתה להעלות לרשת, בצורה מקוונת את הנתונים והמסמכים הקשורים לבתי משפט, על מנת לאפשר תיוק אלקטרוני של תיקים משפטיים.
נס טכנולוגיות נבחרה כגוף עיקרי, לפיתוח והטמעת הפרויקט המורכב, המתפרש על פני למעלה מ-40 אתרים שונים ומשרת למעלה מ-4000 עובדי המערכת המשפטית בכל רחבי המדינה. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום המחשוב של מערכות משפטיות, המבוסס על טכנולוגיה של מיקרוסופט. המערכת המרכזית מאפשרת לכלל השופטים בישראל, לצוות העובדים המסייע להם, לגופים ציבוריים נוספים, למשרדי עורכי דין ולציבור הרחב, להתחבר למידע הקשור לבתי המשפט ולתיקים המשפטיים.

הלקוח

מערכת בתי המשפט של ישראל היא יחידה עצמאית בתוך משרד המשפטים.
המערכת כוללת את כל בתי המשפט בישראל: בית המשפט העליון, בית המשפט המחוזי, בית משפט השלום, בית הדין לתעבורה, בתי המשפט לענייני משפחה,  בית המשפט לנוער ובית הדין לעבודה (הארצי והאזוריים) וכן ההוצאה לפועל.
בתי המשפט פרוסים על פני 50 אזורים ברחבי המדינה ומאורגנים ב-6 מחוזות. כל המערכת מנוהלת על ידי הנהלת בתי המשפט המפקחת על פעילותה התקינה של כל המערכת כולל נושא המחשוב.

האתגר

מערכת המשפט הלאומית של ישראל כוללת 40 אתרים של בתי משפט מסוגים שונים הפרוסים ברחבי המדינה ומטפלים בכמיליון תיקים בשנה. הנהלת בתי המשפט ביקשה לייעל את תהליך הטיפול בתיקים המשפטיים. הקמתה של מערכת חדשנית אשר תקשר אלפי עובדים של הרשות השופטת ועשרות אלפי משתמשים חיצוניים למערכת מקוונת, היוותה אתגר כפול. ראשית, הצורך בשדרוג משמעותי של מערכת המחשוב של בתי המשפט, האחדה, ייעול ומיכון של תהליכי העבודה, ומימושם במערכת מן השורה הראשונה. שנית, היה צורך לעבור מעבודה המבוססת על נייר למערכת תיוק אלקטרונית המאגדת עשרות אלפי מסמכים חדשים בכל יום.

הפתרון

בפרויקט עיבוד הנתונים הגדול ביותר שבוצע בישראל עד היום, גובש צוות של 120 מומחים במגוון תחומי מערכות המידע , אשר תכנן, עיצב ופיתח את מערכת התיוק האלקטרונית. כקבלנית מובילה, היתה נס טכנולוגיות מעורבת בכל ההיבטים של המערכת, החל מהגדרת המערכת, דרך העברת הנתונים וכלה בהדרכה.
המערכת הידידותית למשתמש נבנתה סביב בסיס נתונים מרכזי, והיא כוללת תחנות עבודה רבות עוצמה מצוידות במערכות Windows  ו- Office מבית מיקרוסופט. במערכת שולבו מוצרים רבים בכדי לספק מענה מיטבי לדרישות. ביניהם Documentom כתת מערכת לניהול מסמכים ו- SAP כתת מערכת לניהול פיננסי. באמצעות שכפול חווית משתמשי ה- Office דרך ממשק המשתמש הגרפי של המערכת, המערכת כוללת Front End חכם למשתמשים פנימיים ו-Front End מבוסס WEB למשתמשים חיצוניים.
המערכת מכסה את כל מחזור החיים של כל תיק משפטי, החל מהגשתו ועד לפסק הדין. המערכת, שהיא מקוונת ובעלת יכולת למידה עצמית, מפיצה בצורה חכמה מטלות בקרב הגורמים השונים של הרשות השופטת במטרה לייעל את התהליך. לדוגמא, יומן יומי של דיונים בבית המשפט ממזג אוטומטית נתונים מדיונים אלו ליומן אישי של כל שופט. המערכת הפתוחה מאפשרת לעורכי דין להגיש בקשות ולקבל תשובות של בית המשפט בכל הקשור לתיקים שבאחריותם ומאפשרת גישה זמינה לציבור באמצעות האינטרנט, על מנת להתבונן בתיקים. באמצעות ממשקים לפרקליטות, למשטרה ולעורכי דין, יכולים הגורמים המוסמכים המעורבים בהליך המשפטי לראות, להגיש ולעדכן בכל עת מידע הקשור לתיקים.

יתרונות השימוש במערכת רבים וכוללים בין השאר :

• הגברת היעילות של מערכת המשפט
• הגברת יעילות למשתמש
• שיפור איכותו של השירות לציבור
• הפחתת עלות הבעלות הכוללת
• תרומה לאיכות הסביבה הממזערת שימוש בנייר

Resources

...