סיפורי לקוחMenu

ביטוח ישיר בחרה בנס טכנולוגיות להקמת SAPIR- מערכת ERP SAP - על מנת לסייע לביטוח ישיר בתהליכים הפנימים ארגוניים

​הלקוח

איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ ("ביטוח ישיר"), חלוצת שיטת הביטוח הישיר בישראל, הנה הגדולה והמובילה בתחומה. החברה פועלת עפ"י מנגנון תמחור דיפרנציאלי, המשקלל כל צרכן בהתאם לנתוניו הפרטניים. החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים ביטוחיים אשר כוללים ביטוח רכב, רכוש, בריאות וחיים.

ביטוח ישיר שמה לה למטרה לתת ללקוחותיה שירות מצוין ומחירים אטרקטיביים. חזונה הינו להיות חברת הביטוח המובילה בתחום הפרט והמשפחה בישראל. החברה מובילה לאורך שנים בעשייה והצלחה, תוך שמירה על יציבות וצמיחה, יוזמה והתנהלות ערכית. החברה מציגה צמיחה עקבית בתוצאותיה העסקיות ומגלגלת כיום מחזור שנתי של כ- מיליארד ₪. מחזור זה, הוא תוצאה של גידול מתמיד בלקוחות חדשים ושל אחוז שימור לקוחות מהגבוהים בשוק.

האתגר העסקי

הגידול המהיר בנוכחות חברת ביטוח ישיר בשוק הביטוח בישראל והצמיחה המתוכננת לשנים הבאות, חייבה את שדרוג מערכות הניהול הארגוניות תוך שדרוג התהליכים הפיננסים תהליכי הרכש ותהליכים בתחום משאבי האנוש השונים, על מנת לסייע  לביטוח ישיר בתהליכים הפנימים ארגוניים התומכים בליבת העסקים ובכך לספק לחברה קרקע יציבה ולהתמקד במתן ללקוחותיה שירות ברמה הגבוהה ביותר.

האתגר הטכנולוגי

בהיבט הטכנולוגי היה על מערכת ה-ERP SAP  לענות על מספר דרישות מורכבות:
• יצירת שפה עסקית אחידה בין המחלקות השונות והגדרת מדיניות המידע בחברה.
• ניהול בסיס נתונים אחיד ומרכזי לכלל הפעילות העסקית בחברה.
• ניהול וביצוע של דוחות פיננסים המשלבים מידע רב מערכתי של מערכות הליבה התפעוליות-הביטוחיות הקיימות בביטוח ישיר
• מתן מענה של התאמת הדוחות הכספיים לאתגרי הרגולציה.
• שינוי תהליכי העבודה בארגון והתאמתם למטרות האסטרטגיות -עסקיות של החברה
• צורך בהחלפת מערכות תפעוליות ישנות למערכת בעלת תשתית ארכיטקטונית מתקדמת וגמישה לשינויים והרחבות עתידיות.
•  התממשקות עם מערכות רבות בארגון עם דגש על קבלת נתונים פיננסים ממערכות תפעוליות– ביטוחיות רבות לשם מעקב ובקרת רווחיות.

הפתרון

פתרון ה- ERP בביטוח ישיר כולל תחומים:  פיננסי ובקרה,  לוגיסטי ו משאבי אנוש. הפתרון מקיף מגוון פעילויות הכוללות ניהול תיק עובד, הנהלת חשבונות, רכש, ניהול נכסים קבועים, תקציב ובקרה, ניתוח רווחיות ופעילויות נוספות.

כמו כן, כלל הפרויקט את יישום SAP PI – פתרון שילוב היישומים הארגוני של SAP, המשמש לחילופי מידע בין המערכות הפנימיות של הארגון לבין מערכות חיצוניות. בנוסף לכך, יישמה נס בפרויקט את מחסן הנתונים הארגוני של SAP – SAP NetWeaver Business Warehouse. כמו כן, כלל הפרויקט את עולם הבדיקות, ההדרכות וההטמעות של המשתמשים וההנהלה.
נס היתה שותפה מלאה בפרויקט החל משלב האיפיון, דרך הליווי והיישום והטמעת הפתרון כאשר המחלקה הפיננסית לצד אגף מערכות המידע בביטוח ישיר  הובילו את הפרויקט בארגון ואפשרו לנס להתקדם בהתאם ללוח הזמנים המוגדר ובהתאם לאפיון.
יישום הפתרון, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה העסקית התבצע בצורה מקצועית ובזמן קצר ,ללא תקלות ועל פי התכנון . המערכת עלתה לאויר בהצלחה בתום 9 חודשי פרויקט, תוך ניצול מתודולוגיות Best Practice של נס ויידע פנימי נצבר מתוך יישום מוקדם של חמישה פרוייקטי SAP ERP במגזר הפיננסי .
זאת לאור שיתוף פעולה ואמון גדול בפרויקט תוך חתירה מתמדת של צוות הפרויקט וההנהלה לתוצאות ולמצוינות, החל ממנכ"ל ביטוח  ישיר- רביב צולר, דרך סמנכ"ל הכספים- דוד מיכאל ורז הייפרמן סמנכ"ל מערכות מידע  וכלה בשיתוף פעולה מצד המשתמשים של ביטוח ישיר.

תוצאות

מערכת  SAPIR משמשת היום ככלי המרכזי לניהול התהליכים הארגוניים והניהוליים בחברה .
אפיון המערכת החל באוקטובר 2010 כאשר 9 חודשים לאחר מכן, עלתה המערכת לאויר בהצלחה. המערכת מספקת כיום את התשתית הטכנולוגית והעסקית לניהול מערכות הארגוניות בביטוח ישיר בצורה אחידה. המערכת שיפרה את אופן הניהול בביטוח ישיר, אשר הפך למבוסס על נתונים מבוקרים עדכניים ואמינים. 

"עלייתו של פתרון ה-ERP  הארגוני של SAP לאוויר מציינת עידן חדש במערכות המידע של ביטוח ישיר" אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע, ביטוח ישיר. "הפתרון  מאפשר לנו שיפור מתמיד של תהליכי הניהול והבקרה, ייעול מירבי, הגברת הרווחיות והתחרותיות, והמשך שיפור השירות ללקוחות החברה".

דוד מיכאל, סמנכ"ל הכספים של ביטוח ישיר, מוסיף כי " מערכת ה -ERP  הצליחה לגרום למערכת התפעולית בחברה "לדבר" עם המערכת הפיננסית ומכאן היכולת שלנו לבקרה, שליטה ושיפור ברווחיות התייעלה בצורה משמעותית. הליך הטמעת המערכת עבר בהצלחה וכיום ביטוח ישיר ממשיכה להתמקד בגידול ושיפור של המערכת התפעולית  על מנת לתת מענה מיטבי ללקוחות החברה".
 

Resources

...