חדשותMenu

NessPRO: הבית של פתרונות התוכנה בישראל בעידן כלכלת האפליקציות

בעולם המחשוב הארגוני פועלים שני כוחות בכיוונים מנוגדים כדי לייצר שיווי משקל דינמי, המבטיח התפתחות לצד יציבות וחדשנות תוך שימור השקעות. הווקטור המהפכני דוחף בכיוון של פרדיגמות חדשות, נועזות טכנולוגית, המבטיחות שיפורים דרמטיים בתועלת העסקית המופקת ממערכות IT  ארגוניות. הווקטור הממתן פועל בתחושת אחריות, במינון סלקטיבי ובתפיסה שמרנית, כדי למנוע היסחפות אחרי אופנות חולפות. ארגונים זקוקים לשותף עסקי שמגלם בעצמו בהצלחה את האיזון בין חדשנות לזהירות, בין טכנולוגיה מתקדמת להבנה עסקית, ובין יציבות עסקית למצוינות השירות. שותף עסקי כזה הוא NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס ישראל, החוגגת בימים אלה 40 שנה להיווסדה. הקבוצה משווקת בישראל מוצרי תוכנה ארגוניים, בתחומים מגוונים, מתוצרת כ-30 חברות בחו"ל ובישראל, שמותקנים בליבת ה-IT של אין-ספור חברות וארגונים בישראל.

מעטפת שירותים לכל אורך חיי הפתרון   

"בזמנו, כאשר התחלנו את הפעילות שלנו, הפרקטיקה של ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה בישראל לא היתה מגובשת סביב תפיסת השירות המלא" אומר דדי דבורסקי, סגן נשיא בכיר של נס ישראל ומנהל קבוצת  NessPRO מזה 20 שנה. "היו מפיצים, שעסקו במכירת רישיונות, והיו מיישמים. אלה ואלה התייחסו לעסקיהם בזווית ראיה צרה, חפה מכל מחויבות לטווח ארוך. שני החידושים שאנו הבאנו לשוק המחשוב הארגוני בישראל היו דגש על פתרונות במקום על מוצרים ומעטפת שירותים שמבטיחה ללקוח מיצוי הערכים של הפתרון בכל ורטיקל עסקי".

NessPRO אף פועלת לקידומן של חברות הזנק ישראליות. "לא אחת אנו בוחרים לשווק מוצרים מצויינים של סטאראפים מקומיים ובונים להם את השוק בארץ. עבורם הדבר מהווה קפיצת מדרגה משום שהם יכולים גם להשתמש בנסיון ובידע המצטברים, ובמוניטין של הארגונים הישראלים, כדי לקדם את המוצרים גם בחו"ל" אומר דבורסקי.

בנוסף למענה לדרישות הלקוחות, NessPRO סורקת באופן קבוע את השוק העולמי והישראלי ומאתרת מוצרי תוכנה חדשניים. "אנו שואפים להביא לשוק הישראלי את המוצרים שבחזית הטכנולוגיה כדי לאפשר לארגונים לבצע את עבודתם בצורה מיטבית" אומר דבורסקי. "לעתים קורה שאנו מביאים לארץ מוצרי תוכנה חדשניים וכתוצאה מכך ארגונים משנים  תהליכים שונים על מנת להטמיע את הטכנולוגיה החדשה. במלים אחרות, המוצרים והאפליקציות מאפשרים לבצע שיפורים והתיעלות עד כדי כך שארגונים מוכנים לשנות תהליכים כדי ליישם אותם".

"מימוש הקונספציה של 'לחנך את השוק' דרש בעבר ודורש גם היום שיתוף פעולה הדוק עם שתי החטיבות האחרות של נס  ישראל – גופי הפרויקטים ומיקור החוץ", אומר דבורסקי.

הבחירה של CA

הערכים האלה, יציבות עסקית משולבת בהתחדשות בלתי פוסקת ותרבות שירות שלא מאבדת מגע עם האתגרים המתחלפים של הלקוח, לא נעלמו מעיני הנהלת CA העולמית בעת שזו החליטה להחליף את מודל הפעילות הישירה בישראל במודל של נציגות באמצעות זכיין. "CA בחרה ב-NessPRO משום שהמשאבים שלנו, משאבי אנוש וגב פיננסי, מבטיחים המשך הפעילות ברמה הגבוהה שחברת הבת הישראלית של CA ביססה ב-27 שנות עבודתה בארץ", אומר דבורסקי. "CA-ישראל עשתה עבודה מופתית בהחדרת פתרונות מתקדמים לשוק. אבל בדיקה לעומק הוכיחה כי סיפוח הפעילות הזאת ל-NessPRO יכול להבטיח יתרונות משמעותיים הן לחברה העולמית והן ללקוח הישראלי. היום חטיבת CA-ישראל ב-NessPRO, בראשה עומד זוהר פרל, מממשת את היתרונות של היותה חלק מגוף גדול, עם מארג קשרים עסקיים. NessPRO מגיעה ליותר לקוחות, ביותר מגזרים, וחטיבות הפרויקטים ומיקור החוץ של נס ישראל מעורות בהתפתחויות של יותר ורטיקלים בישראל".

כדי להבטיח המשכיות בשירות ללקוחות CA הוותיקים, כולל בנקים גדולים,  גופי ממשלה  וביטחון, חברות ביטוח וכרטיסי אשראי, שירותי בריאות ותקשורת, הוחלט להעביר את הצוות מחברת הבת הישראלית של CA ל-NessPRO. "מעל 80% מעובדי CA ישראל קיבלו את הצעתנו לעבור לעבוד איתנו" אומר דבורסקי. "מבחינת הלקוחות מעט מאוד השתנה. הם רואים אותם אנשים, מחדשים את אותם רישיונות ומקבלים את אותה תמיכה מצוינת. CA-ישראל, והפעם כחלק מ-NessPRO, ממשיכה להוביל באספקת פתרונות ניהול IT לחברות ולארגונים הגדולים בישראל. ב-NessPRO נדע לשלב את פתרונות CA עם פתרונות NessPRO  השונים וזאת לטובת הלקוח הישראלי".

ממשיכים ביחד, באהבה

"הסיסמא שלנו היא 'ממשיכים ביחד'", אומר זוהר פרל, מנהל חטיבת CA-ישראל ומנהל הפיתוח העסקי של NessPRO. "קיבלנו מ-CA יחידה עסקית מצוינת, אנשים מהשורה הראשונה בתחומי המומחיות שלהם ומוניטין של מוצרים אמינים. באופן טבעי, המשימה הראשונה שלנו היא לשמר את הקיים ולהבטיח ללקוחות שהשותפות ההיסטורית שלהם עם CA רק תתעצם ותשתבח. אני מאמין שהפאזה הזאת כבר מאחורינו ועכשיו עלינו להתמקד בהחדרת מוצרי הדור החדש לסביבת ה-IT הישראלית. כידוע, מוצרי CA היו מהותיים למימוש  הדורות הקודמים של סביבות ותהליכי  IT – בדור הראשון הם סיפקו סביבה תומכת למערכות Mainframe והמוצרים האלה מאפשרים גם היום לתחזק ולנהל את מערכות המחשב המסורתיות. בדור השני, עידן המחשוב המבוזר, הייתה זו CA שהציגה  מערכי שליטה, בקרה ושירות מרכזיים באיכות וברמה שדרשו מנהלי מערכות גלובליות – לצד פתרונות חדשניים לניטור וניהול רשתות תקשורת, אבטחת תשתיות וניהול משתמשים, ניהול פרויקטים ופורטפוליו ועוד. בדור השלישי CA  מציעה מעטפת מלאה ל"כלכלת האפליקציות" -  סביבת עבודה   ייחודית עבור תהליכי פיתוח, בדיקות, הטמעה ותחזוקת אפליקציות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות לרבות מובייל, אינטרנט ואמצעים לבישים".

כלכלת האפליקציות דורשת כלי ניהול חדשניים

הביטוי 'כלכלת אפליקציות' מתייחס לעולם בו המשתמשים,  קובעים איזה שירותים הם יצרכו, מתי והיכן, על איזו פלטפורמה ורשת תקשורת. "הביטוי הזה גם מצביע על הצורך בשידוד מערכות בניהול הפיתוח של אפליקציות" אומר זוהר פרל. "ההצלחה בעולם הדיגיטלי נקבעת בעיקר על פי זמינות שירותים ומידע שבאה לידי ביטוי באמצעות  אלפי אפליקציות שמפותחות  על ידי חברות צעירות ואף על ידי חובבים ומפתחי אפליקציות עצמאיים, ללא תשתיות ה-IT של הארגונים הגדולים. דבר דומה מתרחש גם  בתחום המחשוב הארגוני. שירותים רבים מונגשים ללקוחות באמצעות פיתוח של אפליקציות שמגשרות בין הערוצים הדיגיטליים שבהם נמצאים הלקוחות לבין מערכות המידע הארגוניות שבפועל פועלות בענן, בסביבות מבוזרות שונות וכמובן גם במערכות ה-mainframe.

הכוח המניע את הפרויקטים האלה הם לרוב  מנהלי תחומי פעילות עסקיים  שנדרשים לתת מענה דחוף מול אתגרי השוק והתחרות.  לשם כך נדרשות גם גישות עבודה חדשות ששמות דגש על מהירות פיתוח ואינטגרציה מלאה בין הפיתוח, סביבת הבדיקות, מבחני עומס, סימולציות של מערכי נתונים ועד התפעול שצריך לתת  מענה, בין השאר למכשירי קצה שונים.

פלטפורמה אחודה לפיתוח והטמעה

למתודה החדשה קוראים DevOps, קיצור שלDevelopment + Operations  ולשם מכוונת CA את מוצרי הדור השלישי שלה כחלק מהמענה המשולב לדרישות של "כלכלת האפליקציות".  "המוצרים של CA  מאפשרים ניהול יעיל של מעבר בין סביבות עבודה משלבי הפיתוח, דרך תהליכי הבדיקות ועד לשלב הייצור. פתרונות אחרים מיועדים לסימולציה אוטומטית של מערכי נתונים  וכן 'וירטואליזציה של השירותים', Services Virtualization, אשר ביחד  מאפשרים אופטימיזציה של תהליכי DevOps" אומר זוהר פרל. "עם סל מוצרי DevOps של CA, אוסף של ממשקים (APIs) שמאפשרים קישור בין סביבות שונות, פתרונות הגנה מתקדמים ומעטפת של ניהול, שליטה ובקרה -  הארגון יכול לספק לצוותי הפיתוח סביבת עבודה שמאפשרת לתת מענה מהיר לצרכים העסקיים המשתנים תדיר ולאתגרים שמציב העידן הדיגיטלי". נכון להיום, על פי קונצנזוס של חברות הייעוץ המובילות, CA מציעה את הפלטפורמה העשירה ביותר לפיתוח DevOps ואת הכלים היעילים ביותר לשלב אותה במסגרת הניהול של ה-IT הארגוני ובמקביל גם נותנת מענה לצרכים של חברות הייטק וגופי פיתוח תוכנה.

עבור קהל הלקוחות המסורתי של CA, זו קפיצת מדרגה משמעותית ועדות לכך שהחברה קשובה ומגיבה לדרישות השוק ששמות דגש על היכולת לכוון את היישומים להלימה עסקית עם מטרות הארגון.