חדשותMenu

יישום הענן כמודל מיקור-חוץ

בראיון עם מיכאל חיון, CTO קו מיקור החוץ בחברת Ness , נכיר כיצד הם מתמחים ביישום ענן כמודל מיקור—חוץ ועל הדרך שבה לקוחותיהם מפיקים יותר מפלטפורמת הענן

בשנים האחרונות תחום הענן שינה את כללי המשחק בתחום תשתיות ה- IT בכל מה שנוגע לגמישות, דינאמיות ואפקטיביות של הקצאה וצריכה של משאבי מחשוב ומידע בארגונים. "עולם הענן" למעשה מציע לארגונים קשת רחבה של שירותי מיקור-חוץ למערכת התוכנה החומרה ואפילו למערכות ההפעלה, דבר המאפשר לארגון להציג ביצועים משופרים לאפליקציות וליישומים השונים, כמו גם שיפור והתייעלות בתפעול שוטף ויכולות חדשות בניהול ה- IT הארגוני. עם זאת, שימוש נכון בסט הפתרונות לניהול  IT המוצעים לארגון, לרבות פתרונות מיקור החוץ, יכולים לסייע בניהול משאבי הארגון בצורה נכונה יותר ולהניב מהענן אפילו הרבה יותר.
"שימוש בטכנולוגיות ענן בחייו של ארגון אמנם חוסך את ההתעסקות השוטפת בהתקנות ושדרוגים, אך זה לחלוטין לא פותר את מנהלי המערכות מניהול אפליקטיבי ותפעולי", מדגיש מיכאל חיון, CTO , קו מיקור חוץ בחברת .Ness
"נקודת הממשק של ניהול התפעול עם הניהול האפליקטיבי זה המקום שבו אנחנו יכולים לנצל יותר את הענן בעבור הארגון", מוסיף חיון.
"בדיוק כפי שהיום אנחנו, בעולמות מיקור החוץ, מנהלים את עולמות ה- IT בנושאים של תקשורת ואפליקציות, אנו נמשיך לעשות כך בעולם הענן. המודל שלנו מבוסס בעיקר על שירותי  RIM (Remote infrastructure management) ויספק שירותי (network operating center) NOC הכוללים בנוסף שירותי security information) SIEM
and event management) .
תפיסת הענן כמיקור חוץ באמצעות ה- cloud sourcing הינה למעשה המשך ישיר לשירותי מיקור החוץ המוכרים והטובים המקבלים ביטוי הפעם בכלים חדשים".

איך אתם עושים את זה?

"ליישום הענן כמודל מיקור-חוץ ארבעה שלבים:
שלב ראשון, תכנון ואבחון של המערכות ביחד עם הלקוח. בשלב זה לומדים את המערכות, בוחנים שאלות תפעוליות ורגולטוריות של המערכת ומתוך שקלול סך הנתונים ממליצים אילו מערכות כדאי לעלות לענן ואילו כדאי להשאיר באתר הלקוח.
בשלב השני מבצעים תכנון טכני מפורט להעלאת המערכות לענן.
השלב השלישי הוא ביצוע בפועל - ביצוע הגדרות וממשקים בהתאם לשלב התכנון. יש לנו צוות מומחים, שמתמקצעים בדיוק בתחום של מעבר ממערכות פיזיות למערכות ענן.
השלב הרביעי ואחרון הוא כמובן תחזוקה ותפעול שוטפים. פה אנחנו בפועל ממשיכים, או מממשים, ידע רב שנים שיש בנס בניהול מרכזי תמיכה וממשקי system שונים.
אנחנו מתאימים אותם לשירותי הענן ומציעים כלים חדשים ותפקידים חדשיםבשירותי הענן.
יש תפקידים שלא היו במצב רגיל, למשל, יעילות או ניצולת של מערכות בענן, stress case או QA שלא צריכים לפעול בשעות העבודה. שירותים נוספים יכולים להיות ממספר ספקים".

Ness הינה החברה המובילה כיום לשרותי ענן, אשר צברה ניסיון מעשי בהטמעת פתרונות עסקיים לחברות רבות בסדרי גודל שונים במגוון מגזרים.
בשנים 2014 ו- 2015 Ness, דורגה על ידי חברת המחקר STKI, בכל המקומות הראשונים כספקית שירותי מיקור החוץ בישראל. זאת ועוד, לאחרונה Ness זכתה לאות הוקרה על היותה ספק החדשנות המוביל לשנת 2015 בשוק מערכות המידע בישראל.

מיכאל חיון, באילו מגזרים אתם פועלים?

"כיום אנו מעורבים בפרויקטים רבים במגוון רחב של לקוחות בכלל המגזרים. מדובר בפרויקטים הכוללים תהליכי עומק ארוכים במסגרתם עזרנו לארגונים לעלות לענן ובצורה רוחבית מערכות שלמות )למשל מערכת ה-CRM ,HR מערכות היברידיות, דואר ואחרות (לפי כל השלבים ואנו מסייעים להם ביום יום גם בתחזוקה השוטפת.
"בנוסף ללקוחות המסורתיים, אחד המגזרים שזיהינו להתאמה לעולם הענן, ואנחנו עובדים איתו היום בצורה אינטנסיבית ובנוכחות משמעותית, הוא מגזר הסטארט-אפ וההיי-טק, כאשר המעברים לענן במגזר זה נועזים יותר ומקיפים יותר. זיהינו צורך של חברות ההיי-טק והסטארט-אפים לפתרון מלא, או קרוב למלא, בענן. גם לחברות במגזרזה, שהקימו תשתית פיזית, יש צורך לעשות מגרציה מלאה לענן. יתרה מכך, אנחנו מעניקים לחברת הסטארט-אפ ערך מוסף גבוה בכל נושא הניהול. בהרבה מקרים מי שבפועל מנהל את ה- IT אלה הם צוותי הפיתוח, שמהר מאד גילו שהם משלמים כסף רב לספקי הענן. במרבית המקרים כשאנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו מייעלים את המערכות, מבצעים התאמה מיטבית של הצרכים האפליקטיביים והצרכים התשתיתיים, אל מול המודלים השונים לתמחור, או המודלים העסקיים של ספקי הענן (כלומר, אותם ביצועים בעלות פחותה) וכך חוסכים לחברות הסטארט-אפ וההיי-טק הרבה מאד כסף יקר.  מדובר ברמות חיסכון של כ- 50%-30% ממה שהם עשו בעצמם".

למעשה, מה Ness מציעה היום כפתרון מעבר לענן לארגונים?

"הואיל ואנחנו מתמחים בכל תשתיות הענן השונות, אנחנו יכולים להעניק ללקוח את הפתרון האופטימלי בעבורו, לכן אנחנו נתפסים כ– Trusted Advisor בעבור כל הלקוחות שלנו. בנוסף, בעבור לקוחות ממגזר ההיי-טק והסטארט-אפ אנחנו גם ,One Stop shop דבר המתבטא, ראשית, בניהול שירותים ותפירת פתרונות ייעודיים עבורם )אנחנו יודעים לממש את כל הידע בעולמות השירות וללמוד באופן מדוייק את המוצר ולתת לו שירות ברמת  B2C. שנית, אנחנו יכולים לספק לו יועצים ומומחים בכל התחומים, בין אם עבור תקלה או בעיה מקומית ובין אם ביועץשיושב אצלו. כלומר, בעבור מגזר ההיי-טק והסטארט-אפ אנחנו יכולים לסייע גם ברמה המערכתית וגם ברמה של תכנון הביצוע, באמצעות מומחים מתחומים מגוונים ומבוקשים כמו פיתוח ו- QA ,DBA, שירותי system, שירותי שליטה ובקרה, תקשורת, אבטחת תשתיות מידע ואבטחת מידע אפליקטיבית ו- DevOps".​

כיצד להתחיל עם הענן?

מיכאל חיון מספק מספר טיפים ללקוח כיצד להתחיל עם הענן:
• התחל להתנסות - הענן כבר כאן, הוא קל ליישום, בטוח ולא צריך לחשוש ממנו. בנוסף, כיום הספקים השונים מאפשרים התנסות חינם לתקופה מוגבלת תנצלו את זה.
• התחבר לאסטרטגיה הארגונית - העלאה לענן היא חלק מהליך ארגוני ולא יכולה להיות מנותקת ממנו. הענן איננו מטרה  בפני עצמה אלא אמצעי.
• התייחס לענן כאל שירות מנוהל - ככל שתמצה את השירותים המנוהלים בצורה טובה יותר הערך המוסף של הארגון יהיה משמעותי יותר.
• תכנון, חשיבה והתאמה - המעבר לענן הינו תהליך מותאם ופרטני, שמצריך תכנון, חשיבה והתאמה. זהו מהלך קצר המשפיע על ביצועי הארגון לטווח הארוך ולכן צריך להיות מתוכנן בצורה טובה, מפורטת ומתאימה לצרכים.

 

לראיון המלא במוסף ענן בעיתון הארץ>>