חדשותMenu

סיקור יום עיון בנושא Analytical OEM

נועם זיגרסון, נס טכנולוגיות: "אפשר כיום להפיק תובנות מכל פיסת מידע ולספק ללקוח ערך מוסף משמעותי על המוצר"

נס גילון מקבוצת נס קיימה יום עיון ראשון מסוגו, אשר יועד לחברות הייטק, בנושא Analytical OEM. את הכנס פתחה מתי צויג, סמנכ"לית פיתוח בנס גילון, אשר סקרה את פתרונות נס בתחום ושיתופי הפעולה עם שורה של חברות הייטק מובילות במשק הישראלי, אשר יחד עם נס הצליחו לייצר ערך מוסף משמעותי על המוצרים שלהם.


אז מה זה בעצם Analytical OEM?

תפישת ה- Analytical OEM של נס גורסת שהיום, בעידן היצף המידע, אשר נוצר מאינטראקציות שונות ורבות עם הלקוחות שלנו, אפשר בעצם להפיק נתונים מכל דבר ולקבל ערך מוסף משמעותי אותו חברות הייטק יוכלו להציע ללקוחותיהם.

נועם זיגרסון, CTO נס גילון מסביר: "בעידן ה- Big Data, ארגונים מתמודדים עם כמויות מידע אדירות. חלק מן המידע הינו מובנה (structured) ואזי ניתן להשתמש בו באמצעות מערכות ה-BI המוכרות, אולם חלקו ההולך וגדל אינו מובנה (unstructured) ואף לעיתים אינו מוגדר כלל (undefined), אולם שם טמון לרוב המידע המעניין האמיתי ואותו אנו רוצים לעבד ולקבל תובנות ממנו".

למה זה טוב ומדוע להשקיע בזה?

נועם מביא כדוגמא חברה אשר מייצרת דלתות ביטחוניות, אשר כדי לפתוח אותן יש להעביר כרטיס מגנטי (כרטיס עובד) כפי שאנו מכירים מארגונים רבים. כאשר לדלת הזו מוסיפים "קופסת Analytical OEM" אשר יודעת לעבד מידע, פתאום ניתן לקבל תובנות רבות: מי עובר בדלת הספציפית? כמה פעמים ביום? באילו שעות? ועוד נתונים רבים ומגוונים. זהו מידע יקר ערך עליו ניתן לבצע אנליטיות חכמות ואין ספק כי חברה לייצור דלתות מסוג זה אשר תציע את המידע הנוסף – מיד תיתפס כמניבת ערך מוסף משמעותי ללקוחותיה וכחברה העומדת מעל מתחרותיה. "וזה בדיוק מה שאנו מציעים לחברות – בעזרת הטמעה של קופסא פשוטה אצלכם, תוכלו לספק ערך חדש ללקוחות שלכם", אומר זיגרסון. "בנוסף הקמנו  Big Data Lab, מעין מעבדה בא ניתן לבחון את כל הפרמטרים ולספק שירותים ללקוחות. מטרת המעבדה הינה לתמוך בבחינת כמויות גדולות של מידע, בעל רמת שונות גבוהה".
העבודה עם תוצרי ה"קופסא" מתבצעת באמצעות דשבורדים נוחים לתפעול, בהם ניתן לגרור (drag & drop) את המחוונים הרצויים ולייצר דו"חות פשוטים וברורים. המערכת נכתבה בקוד חופשי (open source) ויודעת להתממשק לכל המערכות הארגוניות בשוק.

 

אילו סוגי מידע יכולות לקבל חברות על הלקוחות והשימוש במוצריהן?

היכולת לקבל מידע אנליטי לא מובנה על ידי הוספת ה- Analytical OEM למוצרים היא יותר ממרשימה ויכולה לספק תובנות שהיצרן היה יכול רק לחלום עליהן בעבר. את אחת הדוגמאות המעניינות העלה חיים קובנס, שותף ו- CTO של קרן ההון סיכון הישראלית JVP, שהשקיעה בחברת ClickTech השבדית, אשר בנתה את פתרון האנליטיקן לארגונים קטנים: "מכונת כביסה שתוכל לשדר אחורה ליצרן מידע אודות דפוסי השימוש של הלקוח – כמה פעמים הוא מכבס בשבוע, באילו תוכניות הוא משתמש, האם הוא מנצל את מלוא קיבולת המכונה ועוד, תוכל לסייע רבות ליצרן בתכנון המכונה הבאה, עם קבלת יתרונות מובהקים על המתחרים", אמר קובנס. דוגמא נוספת שהוזכרה היא שילוב סנסורים חכמים בפחי אשפה ובמשאיות אשפה בעיר שיקגו, אשר דיווחו למשאיות, בזמן אמת, האם הם מלאים או ריקים, כדי לתכנן מדי יום ביומו את המסלול האופטימאלי למשאיות האשפה, באופן שיחסוך זמן וימנע פקקים מיותרים. 
את הכנס, בו גם הוצג סיפור לקוח מחברת CA על הטמעת Analytical OEM במערכות החברה, סיכמה הרצאת אורח על הדור החדש של הצרכנות, מפי רון גורה, מנהל מרכז החדשנות של Ebay ישראל.
   

​​