חדשותMenu

הטיפים החשובים לטרנספורמציה דיגיטלית ב-2017

​הטרנספורמציה הדיגיטלית מעצבת מחדש כל אחד מהאספקטים של העסק שלכם. בשנים האחרונות, אנו רואים שינויים מרחיקי לכת באופן בו טכנולוגיה לוקחת חלק בכל הפעילות העסקית שלנו, וכיום טרנספורמציה דיגיטלית אינה רק עוד באזוורד בכנסי טכנולוגיה עסקית, אלא חלק אינטגרלי באסטרטגיה העסקית של כל ארגון המכוון להצלחה ב-2017 ומעבר לה.

אז על אילו נקודות מפתח חשוב לתת את הדעת?

הבינו שמדובר בתהליך

 בעוד לטרנספורמציה הדיגיטלית יש נקודת התחלה, אין לה באמת סיום. הטכנולוגיה משתנה ללא הרף, וכך גם העולם העסקי ודרישותיהם של לקוחות, שותפים, ספקים ועובדים. יש להציב יעדים קצרי טווח ויעדים ארוכי טווח, אך חשוב לקחת בחשבון את השינויים בארגון ובסביבתו, והשפעתם על אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית שבניתם.

צרו תרבות ארגונית של חדשנות

כשזה מגיע לטכנולוגיה, הקבוע היחיד הוא השינוי. אין הרבה שאנחנו יכולים לעשות לשנות זאת, אבל אנחנו כן יכולים להסתגל לשינוי ולהיות מוכנים אליו כשהוא מגיע. שאפו ליצור תרבות של אימוץ מהיר של טכנולוגיה, ותהליך קצר יחסית בין הרעיון ליישומו, וגייסו לשורותיכם "אנשי אשכולות" בעלי זיקה לדיגיטל ויכולת הסתגלות מהירה ולמידה עצמית בסביבה טכנולוגית.

חישבו מבחוץ פנימה

מטרתו הראשונית של תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית היא שיפור האינטראקציה עם לקוחות החברה. חשוב לנתח את נקודות המגע של הארגון עם הלקוח, האופן בו הצרכן מקבל מידע מהארגון וללמוד מאלה כיצד ניתן לשפר את התהליכים עבור הלקוח. מכאן, השינוי מטפטף פנימה גם לתהליכים ארגוניים אחרים בחברה.

זכרו שהמשתמש הוא המרכז

כשמדברים על משתמשים, הכוונה אינה רק ללקוחות, אלא גם לעובדי החברה המשתמשים בטכנולוגיות הזמינות להם, ומבצעים תפקידים שונים שחלקם כוללים גם תקשורת עם לקוחות. חפשו דרכים לשפר את הממשקים וחוויית המשתמש, במטרה לייעל תהליכים ולהפוך אותם למהירים וידידותיים יותר למשתמשים פנימיים וחיצוניים כאחד.

התחילו מלמעלה

על-פי סקרים, 75% מהעובדים בארגונים שנסקרו מאמינים שקביעת והובלת אסטרטגיות לטרנספורמציה דיגיטלית הן חלק מתפקידם של הבכירים בדרגים הגבוהים של הארגון. תפקידם של אנשי הטכנולוגיות בארגון הוא לתקשר באופן יעיל את הצורך בטרנספורמציה דיגיטלית, משום שהמחסום העיקרי לתהליך הטרנספורמציה נובע מהתפיסה השגויה שהארגון אינו זקוק לה.

Data זה סוד הקסם

 טכנולוגיות דאטה, מערכות אינטליגנציה מלאכותית ופלטפורמות לניתוח מידע ממקורות מרובים הם מניעים להצלחה של עסקים וארגונים ב-2017. הטרנספורמציה הדיגיטלית מאפשרת לכמת כמעט כל אספקט עסקי, ובעזרת ניתוח הנתונים בצורה יעילה ניתן לתכנן לעתיד ולקבל החלטות מושכלות. כ-80% מחברות ה-Fortune 500 כבר משתמשות בלמידת מכונה כיום, ומי שיישאר מאחור במירוץ החימוש הדיגיטלי, צפוי להפסיד בענק.

No one size-fits all

עסקים הם ייחודיים ויחידים במינם, כמו טביעות אצבע. לכן, אין פתרון טרנספורמציה דיגיטלית שמתאים לכולם, ואף לא מפת דרך שתכוון אתכם. בשביל להתחשב בכל צרכי העסק שלכם, האינטראקציות שלו עם הלקוח והמערכות הפנימיות הפועלות בו, חשוב להתמקד בחיפוש הדרך הייחודית שלכם לטרנספורמציה הדיגיטלית ולא לקפוץ על כל טכנולוגיה לוהטת או להעתיק מהמתחרים.

התמקדו בביזנס, והיעזרו במומחים

 סביר מאוד להניח שאתם לא מומחים לטכנולוגיות דיגיטליות, התנהגות צרכנים בדיגיטל או ממשקי משתמש יעילים. אתם טובים בניהול העסק שלהם, בקידומו והצלחתו. לכן, כדאי לכם להתמקד בהמשך ניהול העסק, ולהיעזר בשותפים וספקי שירות מקצועיים בבניית אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית של העסק שלכם , כאלו שידעו להנחות, להתוות ולייצר עבורכם את המעבר הדגיטלי הנכון לארגונכם .

אין ספק שיש לכם תפקיד מפתח בתהליך, אך ההתפזרות שלכם בין מטרות עסקיות שונות (מתוך כוונה טובה, כמובן), עלולה לפגום במהירות ויעילות השמת הפתרונות הדיגיטליים בארגונכם.