חדשותMenu

מכבי שירותי בריאות זכתה בפרס של האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה על פרויקט חדשני לשיפור חוויית המשתמש במערכות המידע

הפרויקט, שזכה גם בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2013, מבוסס על מערכת מתוצרת Aternity המשווקת בישראל ע"י NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות

מכבי שירותי בריאות זכתה בפרס של האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה, על ביצוע פרויקט לניטור תהליכי עבודה קריטיים ושיפור חוויית המשתמש במערכות המידע של מכבי. הפרס הוענק למכבי על היישום, החדשנות ושינוי התפיסה תוך העמדת המשתמשים במרכז ושיפור חוויותיהם.

כמו כן זכה הפרויקט גם בתחרות מצטייני המיחשוב המאורגנת ע"י אנשים ומחשבים, בקטגוריית "שו"ב: ניטור אפליקטיבי, תשתיות טכנולוגיות".

הפרויקט בוצע באמצעות מערכת מתוצרת חברת Aternity, המשווקת בישראל ע"י NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות. הפרויקט יושם ע"י צוות המומחים של NessPRO.

המערכת של Aternity מאפשרת לבצע בקרה ולמדוד את ביצועי הישומים, השימוש בהם, והשימושיות (usability) לא רק מנקודת המבט של מרכז הנתונים, אלא גם מנקודת מבטו של משתמש הקצה. המערכת מודדת את חוויית משתמשי הקצה של כלל המשתמשים בזמן אמיתי משלוש זויות: שולחן העבודה, היישום והיעילות למשתמש.

המערכת משמשת למעשה כ"מד דופק" למערכות המידע במכבי שירותי בריאות ומנטרת תהליכי עבודה קריטיים ואת חוויות המשתמש של 8,000 המשתמשים במערכות המידע של מכבי. המערכת מאפשרת לבצע פעולות המונעות תקלות לפני התרחשותן, במקום לחכות לדיווחים של משתמשים על בעיות במערכת.

המערכת מאפשרת לקבל מיידית נתונים, בצורה מקוונת, על חוויית המשתמש, תוך התראה על חריגות מהנורמה, ומנתחת את נתוני השימוש במערכת תוך פירוק התהליך למרכיביו ושיפורם. בין השאר מאפשרת המערכת למדוד זמנים של פעולות קריטיות במערכות המידע תוך התראה על חריגה מזמנים רצויים. כמו כן, כאשר משולבות במערכות המידע יכולות חדשות, נבחנת מיד השפעתן על חוויית המשתמש. כך, לדוגמא, סייעה המערכת של Aternity למכבי שירותי בריאות ביישומה של מערכת חדשה ששילבה בין מערכות רפואיות, כולל מערכת התיק הרפואי.

באמצעות המערכת של Aternity ניתן לראות כיצד המשתמשים צורכים את משאבי המיחשוב, תוך ניתוח ואיתור קורלציות בין ביצועי המחשבים, שימוש בישומים וזמני תגובה. הפתרון מאפשר לארגון לבצע אופטימיזציה אמיתית של תשתית ה-IT, תכנון הישומים, ועלויות רשיונות התוכנה – דברים שמשפיעים ישירות על הפרודוקטיביות של משתמשי הקצה.

במהלך הפרויקט במכבי שירותי בריאות ביצעו מומחי NessPRO, בשיתוף עם אנשי מכבי, מיפוי של תהליכי הליבה הקריטיים לחוויית המשתמש ותזמונם. המערכת הותקנה על גבי שרתי טרמינל (Terminal Servers) והיא מאפשרת להעביר את הזמן המדויק של כל פעולה בתדירות של מאות אלפי דגימות ביום.

"המערכת של Aternity מסייעת לנו להגיש שירות מיטבי לציבור משתמשי מערכות המידע במכבי שירותי בריאות, ומאפשרת להם להפיק את המיטב מהיישומים השונים" אמר אבירם אגמון, CTO ומנהל תשתיות המחשוב של מכבי שרותי בריאות. "לא זו בלבד, אלא שהמערכת מאפשרת לשמור על פעילות תקינה של מערכות המידע ועל חוויית משתמש אופטימלית, ובכך תורמת רבות לתפקודו של הארגון ולשיפור השירות ל-2 מיליון המבוטחים של מכבי".

"הפרסים שבהם זכתה מכבי שירותי בריאות משקפים הן את יכולותיה המעולות של מערכת Aternity והתרומה הרבה שלה בחיי היום יום של הארגון, והן את העובדה ש-NessPRO משווקת את מיטב המוצרים בחזית הטכנולוגיה" אמר דדי דבורסקי, מנהל NessPRO. "מערכות מידע רפואיות הן קריטיות בחלקן הגדול והיכולת למנוע תקלות מאפשרת להפחית במידה משמעותית את זמן ההמתנה של המטופלים במרפאות ואת הזמן והמשאבים המוקצים לטיפול בתקלות ביצועים קריטיות".

לכתבה המלאה>>