חדשותMenu

מגמות המפתח ב- 2017 - למידה שעליכם להכיר כדי שההון האנושי בארגונכם יעמוד בקצב החדשנות

ג'ניפר ג'ו -כתבת תובנות משאבי אנוש ולמידה ופיתוח, Udemy for Business

​בעולם של היום, כשטכנולוגיות חדשות עולות על הכישורים מדי 3-5 חודשים, הגיע הזמן להסתכל טוב-טוב על הלמידה והפיתוח הארגוני של החברה שלכם. חשבו על כל התפקידים בארגון שלכם שרק לפני עשר שנים בכלל לא היו קיימים – מנהל מדיה חברתית, משווק דיגיטלי, מומחה SEO, מפתח אפליקציות, או מומחה שירותי ענן. האם תחום ההדרכה והפיתוח הארגוני מוכן לעמוד באתגר ולהקנות לעובדים כישורים משתנים כדי להצליח כארגון?

לפי דוח מגמות ההון האנושי הגלובלי לשנת 2017 של Deloitte, התשובה היא "לא" באופן מובהק. 90% מהמנכ"לים מבינים שהארגון שלהם מתמודד עם שינוי בעייתי המונע על ידי טכנולוגיה חדשה, אך 70% אומרים שלארגון שלהם אין את הכישורים להסתגל. נתון לא מעודד במיוחד!

הגיע הזמן שמומחי משאבי אנוש בעולמות הלמידה ימציאו מחדש חוויית למידה מסוג חדש לחלוטין שיגרום לעובדים לרצות ללמוד כל הזמן ולעדכן ולהרחיב את כישוריהם.

על מנת לעזור למומחי משאבי אנוש ולמידה לעצב את הדור הבא של סביבת הלמידה, צללנו לתוך הפרופיל של הלומד המודרני על בסיס אוכלוסיית התלמידים הגלובלית שלנו ב-Udemy, המונה 15מיליון לומדים. המטרה: לחשוף את מגמות המפתח של הלמידה ב-2017.

הנה 5 המגמות שגילינו:

1. תמו ימי הלימודים בכיתה 

בעולם הדיגיטלי של ימינו, האינטרנט הופך יותר ויותר למקום שבו אנשים לומדים. 70% מהלומדים המודרניים מסתמכים על מנועי חיפוש כמו גוגל ו-50-60% פונים לקורסים מקוונים לרכישת ידע, כך לפי Deloitte. כך שאין זה מפתיע שכוח העבודה של ימינו מעדיף מקורות למידה מקוונים במקום הכשרות למידה ופיתוח מסורתיות בכיתה. לימודים מקוונים לפי דרישה הם נגישים, ניידים, ומתאימים לקצב המהיר של הסביבה הדיגיטלית שלנו.

2. ה"מילניאלים" מכורים ללמידה מכיוון שהיא מפיגה את השעמום במקום העבודה

המילניאלים אוהבים ללמוד. הם קבוצת הלומדים המקוונים הגדולה ביותר בפלטפורמה של Udemy. מכיוון שהמילניאלים מהווים את המגזר הגדול ביותר בכוח העבודה בימינו, הם הביאו איתם דרך חשיבה חדשה לחלוטין המחוללת מהפכה בתרבות, המחויבות והלמידה של חברות.

תרשים:

 


לא רק שמילניאלים מעדיפים סביבת למידה דיגיטלית מהנה וממכרת יותר, גם אכפת להם מאוד מהקריירה והפיתוח האישי שלהם בעתיד.

בדוח השעמום במקום העבודה של Udemy לשנת 2016, סקרנו 1,000 עובדי משרד בארה"ב וגילינו שמילניאלים נוטים להשתעמם ולהתנתק בעבודה פי שתיים יותר מבייבי בומרס. כששאלנו מהי הסיבה העיקרית לשעמום, העובדים ציינו את המחסור בהזדמנויות ללמוד משהו חדש.

3. הלמידה בנייד פופולארית, אך תלויה במה אתם לומדים

הלמידה בנייד במגמת עלייה. בניתוח שביצענו ל-15 מיליון הלומדים המקוונים של Udemy, גילינו גידול של 69% בשימוש בנייד בין 2015 ו-2016 – מה שמעיד על כך שיותר ויותר משתמשים מורידים קורסים כדי לצרוך אותם במכשירים הניידים תוך כדי תנועה. מה שמעניין אף יותר זו העובדה שלמידה בנייד מגיעה לשיאה בשעות הנסיעה היומית לעבודה, בין 6:00 ל-9:00 בבוקר.

אבל השאלה אם הלומדים השתמשו בסמארטפונים כדי ללמוד תלויה גם באופן שבו הם לומדים. בקורסים של מנהיגות או קורסים של לייפסטייל אישי, פורמט הלמידה בנייד היה פופולרי יותר. הצפייה בסרטון שיווקי או סרטון מדיטציה יכולה להתבצע בכל מקום בין אם אתם יושבים באוטובוס או בחוף הים. לעומת, נושאים טכניים יותר כמו מדעי נתונים ופיתוח מצריכים מסך גדול יותר ומקלדת, כך שהמחשב הנייח הוא האפשרות המועדפת.

4. יום רביעי הוא הזמן הפופולרי ביותר ללמידה בעבודה

כשהסתכלנו על הלומדים שלנו במקום העבודה, גילינו שזמן השיא ללמידה היה ביום רביעי בשעה 15:00. השורה התחתונה: העובדים לא רוצים להקדיש את סוף השבוע שלהם לרכישת כישורים מקצועיים עבור מקום העבודה שלהם. זה אומר שחברות צריכות להקדיש זמן מהעבודה שבו העובדים יוכלו ללמוד. לקבוע "שעות למידה" כפי שהייתם קובעים פגישות וכן לוודא שהמנהלים יתנו עדיפות ללמידה הן דרכים מצוינות לפנות זמן ללמידה.

5. האוטומציה (תהליכים אוטומטיים) יוצרת ביקוש לכישורים חדשים

בעוד האוטומציה מגדירה מחדש את מקום העבודה של ימינו מהמשרד ועד למפעל, אנו רואים ביקוש לכישורים חדשים. אינטליגנציה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה מצריכות כישורי ניתוח נתונים על מנת להבין את הררי הנתונים שנאספים על ידי טכנולוגיות חדשות אלו. חידושים מבוססי-ענן מובילים ארגונים להמשיך להעדיף כישורים הקשורים לרשת הענן ולאבטחת סייבר. בזמן שכל המפעלים הולכים ונהיים אוטומטיים יותר, "עובדי המפעל" של ימינו לומדים כלי שרטוט הנדסיים כגון AutoCADכדי לנהל מכונות מורכבות. אלה הם סוגי הכישורים שהארגון שלכם צריך לשלוט בהם על מנת לעמוד בקצב של החידושים הטכנולוגיים.