חדשותMenu

איפה מתחבאים גאוני הטכנולוגיה?

אתם יושבים כל היום על הלינקדאין, מפרסמים מודעות דרושים בכל לוח אפשרי, אבל המועמדים שפונים אליכם הם פשוט לא אלו שאתם מחפשים עבור הסטארטאפ שלכם. אז איפה מוצאים אותם?

​ההבדל בין צוות טכני שמורכב מאנשים מוכשרים ומקצועיים, לבין אחד שהורכב במהרה הוא לעתים קרובות ההבדל בין הצלחה וכישלון של סטארטאפ. אין ספק שבעיני רוחכם אתם רואים צוות טכנולוגי נלהב, זריז, שנהנה ללמוד ולהתפתח יחד עם הסטארטאפ שלכם. אין גם ספק שאי-שם בחוץ קיימים האנשים המופלאים הללו, והם ישמחו להיות תותחי הפיתוח, התשתיות והטכנולוגיה של הסטארטאפ שלכם.
 
סביר להניח שלא התחלתם לחפש אותם אתמול, ואתם נתקלים בלא מעט אתגרים (וגם מועמדים שאינם מתאימים). יכול אפילו להיות שכבר הספקתם לפטר כמה אנשי טכנולוגיות ומפתחים ששכרתם בפזיזות לסטארטאפ שלכם. אז איפה תמצאו ותכירו את הכוכבים שיזניקו את הסטארטאפ שלכם קדימה?

 

אצל המתחרים

זה אולי לא מנומס ויש מי שיגיד אף לא אתי, אבל המקום הטוב ביותר למצוא את מי שיעשה עבורכם את העבודה הכי טוב, הוא במקומות בהם הוא כבר עושה אותה טוב. כלומר, אצל המתחרים. לא מאוד קשה לבדוק ברשת (או במדיה החברתית בפרט) מי עובד עבור המתחרים שלכם, ולנסות להגיע אליהם עם הצעת העבודה שלכם.
 
לא חייבים לחפש מתחרים ישירים בשביל לעשות זאת, במיוחד אם יש לכם סטארטאפ חדשני בצורה יוצאת דופן שאין לו תחרות ישירה. התחרות, במקרה הזה, היא על הכישרון ופחות על המשימה. כלומר, אם אתם מחפשים לגייס איש רשתות תקשורת, המתחרים שלכם הם פחות או יותר כל הארגונים והחברות שהצרכים שלהם דומים לאלה שלכם בתחום זה.
 

אצל החברים

 אם אתם מנהלים סטארטאפ, סביר להניח שאתם מכירים עוד אנשים שמנהלים סטארטאפים. אם זה מפגישות בכל מני אירועים בעולם הסטארטאפים, חממות, יועצים משותפים וכ"ו. היוועצו עמם לגבי גיוס מועמדים שעבדו עמם בעבר שאולי יתאימו לכם.
 
בנוסף, נסו לעודד עובדים קיימים בסטארטאפ להביא את חבריהם המוכשרים במיוחד לארגון.אפשר לעשות זאת באמצעות צ'ופרים שווים במיוחד במסגרת פעילויות "חבר מביא חבר" וגם פשוט ביצירה של אווירת עבודה ומקום עבודה שכיף להיות בהם.

 

באירועי אקתון

באירועי hackathon למיניהם תמצאו לא רק את היזמים והרעיונאים, אלא גם את המפתחים ואנשי ה-QA שטרם מצאו את מקומם בחברה שתאתגר אותם. אלה הזדמנויות נפלאות לא רק להכיר את גאוני הטכנולוגיה שאתם מחפשים, אלא גם לראות אותם בפעולה.
 
לא חסרים אירועים כאלה שנערכים במקומות כמו הקמפוס של גוגל והחממה הטכנולוגית של אוניברסיטת תל-אביב, וקל מאוד למצוא אותם ברשת (וגם לקבל מושג כללי על הקהל שצפוי להגיע).
 

אצל אנשי המקצוע

בבואכם לחפש מועמדים לתפקידים טכנולוגיים חשובים בסטארטאפ שלכם, ככל הנראה לא הונחה בפניכם רשימה של מועמדים פוטנציאליים שיענו על הצרכים של העסק הצומח שלכם. רשימה כזו תמצאו בדרך כלל אצל חברות השמה שמתמחות בסטארטאפים ואצל "ציידי ראשים" שמתמחים לרוב בהשמה לתפקידים בכירים. בנוסף, רבות מהחברות שעוסקות בהשמה מקצועית בסטארטאפים מתקשרות עם מוסדות אקדמיים ומכללות מקצועיות במטרה לגייס את הגאונים ה"טריים" הישר מספסל הלימודים.
 
מקצועני ההשמה הטכנולוגית יכולים לחסוך לכם המון כאב ראש והתרוצצות בשביל שתוכלו להתמקד במה שחשוב באמת - הפיכת הסטארטאפ שלכם להצלחה הישראלית הגדולה הבאה.